۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
کاهش قیمت تمام شده در طرح ملی مسکن با ارائه مشوق ممکن است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

کاهش قیمت تمام شده در طرح ملی مسکن با ارائه مشوق ممکن است

گرگان- آلوستانی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: دولت می تواند با ارائه مشوق هایی همچون زمین رایگان، تسهیلات ارزان قیمت و غیره زمینه کاهش قیمت تمام شده در طرح ملی مسکن را فراهم کند.

محمدرضا آلوستانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قیمت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای هر مترمربع در طرح جهش تولید مسکن، طبق بررسی در استان های مختلف، عدد بسیار پایینی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: قیمت ساخت مسکن بالاتر از این رقم بوده مگر اینکه وزارت راه و شهرسازی موارد تشویقی خاصی را برای آن در نظر بگیرد.

وی بیان کرد: اخیراً معاون وزیر اعلام کرده که زمین رایگان برای این پروژه ها تأمین خواهد کرد که این مسئله در کنار امتیازات دیگری مانند رایگان بودن انشعابات آب، برق، گاز و موارد تاسیساتی دیگر می تواند هزینه ساخت را پایین می آورد.

آلوستانی عنوان کرد: همچنین پرداخت وام کم بهره از دیگر مشوق‌ها خواهد بود تا بتواند این عدد را جبران کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: هزینه‌ ها و قیمت مصالح روز به روز افزایش می یابد و این مسائل نشان می دهد که مبلغ اعلامی از سوی وزارت راه و شهرسازی اندک است.

وی ادامه داد: می تواند قیمت را براساس بهرست بهای سازمان مدیریت و یا در نظر گرفتن قیمت روز مصالح در بازار آنالیز کرده و آن را به وزارتخانه پیشنهاد داد.

کد خبر: ۱۴۷٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha