۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
ورودی سد تهم در زنجان امسال بیش از ۶۰ درصد کاهش دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

ورودی سد تهم در زنجان امسال بیش از ۶۰ درصد کاهش دارد

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطیه ای زنجان،با بیان اینکه امسال ورودی آب سد تهم ۲.۶ میلیون متر مکعب بوده است،گفت: ورودی سد تهم در زنجان امسال بیش از ۶۰ درصد کاهش دارد. 

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی دو سال گذشته به علت شیوع کرونا مصرف آب افزایش یافته بود،گفت: در حال حاضر که شیوع کرونا نسبت به دو سال گذشته کاهش یافته باید مردم اهتمام جدی برای درست و بهینه مصرف کردن آب داشته باشند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر میزان بارندگی در استان زنجان نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلند مدت بیش از ۲۰ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: سد تهم در حال حاضر ۲۶ میلیون متر مکعب آب دارد و این میزان آب سد تهم در مدت مشابه سال گذشته ۵۰ میلیون متر مکعب بود که امسال بیش از ۴۶ درصد کاهش دارد.

افشاری تاکید کرد: امسال ورودی آب سد تهم ۲.۶ میلیون متر مکعب بوده و سال گذشته میزان ورودی آب سد ۷.۳ میلیون متر مکعب بود و امسال بیش از ۶۰ درصد کاهش دارد.

وی بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان تاکید کرد و افزود: مردم مصرف را در زندگی خود نهادینه کنند و مردم بر این امر اذعان داشته باشند که خشکسالی در پیش است و زنگ خطر به صدا در آمده است.

کد خبر: ۱۴۷٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha