۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
وضعیت بازار خودرو ملتهب تر از همیشه| شرکت های خودرویی فروش محصولات را بستند
«بازار» گزارش می دهد

وضعیت بازار خودرو ملتهب تر از همیشه| شرکت های خودرویی فروش محصولات را بستند

کلوت، جک اس ۵ و دیگنیتی سه خودرو چینی سوار بر موج گرانی هستند که تاکنون با قیمت سال جدید به بازار عرضه نشده اند و از سویی بهای سایر خودروهای چینی به دلیل عدم فروش در بازار افزایش یافته است.

بازار؛ گروه خودرو: رشد چشمگیر قیمت خودرو در بازار، کارنامه خودروسازان و وزیر صمت را بیش از گذشته سیاه کرده است. برخز از محصولات به صورت روز افزون افزایش قیمت را تجربه می کنند و برخی دیگر به صورت هفتگی درچار افزایش بها می شوند.

تیراژ پایین محصولات ناشی از کمبود نقدینگی در خودروسازی ها و قطعه سازی ها، کار را برای تولیدکنندگان سخت کرده است. از سویی شاهد هستیم که بازار خودرو به دست سودجویان افتاده و هر روز دسترسی مشتریان حقیقی به خرید خودرو را بیش از گذشته سخت می کنند. این در حالی است که با گذشت حدود ۸ ماه از سکانداری سید رضا فاطمی امین، وضعیت بازار خودرو فقط بحرانی تر شده است.

در ادامه به بررسی وضعیت بازار خودروهای چینی و شرکت های خصوصی خواهیم پرداخت.

وضعیت بازار خودرو ملتهب تر از همیشه| شرکت های خودرویی فروش محصولات را بستند

قیمت گذاری لاماری ایما طی ۱۰ روز آینده انجام و احتمالا بها بیشتر از یک میلیارد تومان داشته باشد

لاماری قیمت گذاری نشد؟
شرکت آرین پارس موتور که نمایندگی خودروهای دی اس و میتسوبیشی را در کشور عهده دار بود، اواخر سال گذشته محصول چینی مونتاژ داخل را به بازار معرفی کرد. براساس شنیده ها قرار بود که این خودرو در ماه جاری اعلام قیمت شود و احتمالا بازه ۸۵۹ میلیون تومانی و در رقابت با دیگنیتی گروه بهمن قرار بگیرد. اما آنچه که به نظر می رسد، قیمت گذاری این خودرو طی ۱۰ روز آینده انجام و احتمالا بهای بیشتر از یک میلیارد تومان داشته باشد. عدم اعلام قیمت این خودرو توسط شرکت مربوطه می تواند تقاضا کاذب برای خرید خودروهای چینی را افزایش دهد.

البته با ورود این خودرو به بازار داخل کشور باید انتظار رقابت سخت میان خودروسازان چینی در بازار کشور را داشت.

وضعیت بازار خودرو ملتهب تر از همیشه| شرکت های خودرویی فروش محصولات را بستند

خودرو جک اس ۵ با موتور ۲ لیتری در بازار طی یک هفته گذشته ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است

کرمان خودرو سوار بر موج گرانی
خودرو جک اس ۵ با موتور ۲ لیتری در بازار طی یک هفته گذشته ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. در اواخر فروردین ماه سال جاری بها این خودرو ۸۴۰ میلیون تومان بود که اکنون به قیمت ۵۶۰ میلیون تومان رسیده است. پارامترهای بازار در کنار نبود فروش محصول از سوی کرمان خودرو، بازار محصولات جک را ملتهب و ضریب جهش قیمت ها را افزایش داده است. ظاهرا شرکت های خصوصی مانند کرمان موتور به دنبال افزایش بها محصولات در بازار هستند که با در نظر گرفتن این موضوع ضریب گرانی خودروهایشان را در سال جاری ارتقا دهند.

وضعیت بازار خودرو ملتهب تر از همیشه| شرکت های خودرویی فروش محصولات را بستند

دیگنیتی طی ده روز گذشته با افزایش ۴۰ میلیون تومانی در بازار مواجه شده است. در روزهای پایانی فروردین ماه سال جاری بها این خودرو در حدود یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان بود، اما امروز بهای این خودرو به بیشتر از یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان رسیده است

دیگنیتی ۴۰ میلیون تومان گران شد
دانگ فنگ دیگنیتی که یکی از خودروهای تازه وارد به بازار ایران محسوب می شود، در مدت حضور کوتاه خود در بازار توانست اقبال مناسبی را کسب کند. این خودرو طی ۱۰ روز گذشته با افزایش ۴۰ میلیون تومانی در بازار مواجه شده است. در روزهای پایانی فروردین ماه سال جاری بها این خودرو در حدود یک میلیارد و ۲۱۵ میلیون تومان بود، اما امروز بهای این خودرو به بیشتر از یک میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان رسیده است. هرچند که تقاضا برای خرید این خودرو از سوی مشتریان در داخل کشور به عنوان کالای سرمایه ای افزایش یافته است.

کلوت طی هفته جاری ۵ میلیون تومان گران شد. این خودرو هفته گذشته با بها ۹۸۰ میلیون تومان در بازار مورد معامله قرار می گرفت که اکنون به قیمت ۹۸۵ میلیون تومان رسیده است

کلوت ۵ میلیون تومان گران شد
مکث موتور با عرضه پیکاپ کلوت به بازار سعی در رقابت با محصولات کرمان خودرو، امیکو و ایران خودرو دیزل را دارد. محصول پیکاپ این شرکت یعنی کلوت طی هفته جاری ۵ میلیون تومان گران شد. این خودرو هفته گذشته با بها ۹۸۰ میلیون تومان در بازار مورد معامله قرار می گرفت که اکنون به قیمت ۹۸۵ میلیون تومان رسیده است. دلیل گرانی ۵ میلیون تومانی این خودرو در بازار، کاهش فروش و عدم عرضه از سوی شرکت های خودرویی است.

موج جدید گرانی
شرکت های خودروسازی بخش خصوصی از ابتدا سال جاری تاکنون نسبت به فروش خودرو دست نگهداشته و بازار را نسبت به سال گذشته، تشنه تر کردند. این سیاست توام با کاهش عرضه خودرو از سوی خودروسازان دولتی، زمینه لازم برای رشد قیمت ها را فراهم کرده است. وزارت صمت نیز به عنوان متولی سیاست گذاری صنعتی در کشور نسبت به این موضوع تاکنون واکنشی نشان نداده است. از سوی شاهد هستیم که واردات خودرو نیز در هاله از ابهام قرار دارد و این مساله می تواند سبب ایجاد چالش در بازار داخل کشور شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha