۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
۹۵ درصد کارگران مازندران امنیت شغلی ندارند
دبیر اجرایی خانه کارگران مازندران در گفتگو با بازار؛

۹۵ درصد کارگران مازندران امنیت شغلی ندارند

ساری- دریابیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه ۹۵ درصد نیروی کار استان امنیت شغلی ندارند، اجرای نامناسب قانون کار را از مهمترین مشکلات جامعه کارگری کشور برشمرد.

نصراله دریابیگی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مظلومیت جامعه کارگری اظهار داشت: تاکنون خواسته ها و مطالبات کارگران به رغم همه تلاش های صورت گرفته محقق نشده است و امروز یکی از عوامل ناهنجاری های اجتماعی پیدایش قراردادها و شرکت های پیمانکاری است.

وی افزود: کارگری که با مدرک لیسانس در یک واحد صنعتی کار می کند به دلیل چالش موجود در اقتصاد کار خود را از دست می دهد که در نهایت منجر به بروز آسیب های اجتماعی می شود.

دریابیگی یادآور شد: طبق قانون، کار دائم نیازمند قرارداد دائم و کار موقت به قرارداد موقت نیاز دارد ولی در جنگ فقر و غنای موجود در جامعه، قدرت ثروتمندان بر کارگران چربید و در استان ۹۵ درصد از نیروی کار امنیت شغلی ندارند و مورد استثمار قرار گرفته اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران معیشت کارگران را از دیگر دغدغه ها برشمرد و گفت: طبق قانون چهار آیتم تورم، سبد هزینه ای خانوار، نقاط و صنایع مختلف در تعیین حقوق و دستمزد مدنظر قرار می گیرد و متاسفانه سه آیتم تاکنون اجرا نشده است.

وی افزود: از سال ۷۰ تاکنون قانون کار خوب اجرا نشد و بین سبدهزینه ای و درآمد حدود هفت میلیون تومان اختلاف وجود دارد درحالی که طبق بررسی دولت این اختلاف حدود چهار میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: نیروی کار برای پرکردن سبد هزینه خانوار پس از هشت ساعت کار در واحدها مجبور به روی آوردن در مشاغل دیگری است.

کد خبر: ۱۴۷٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha