۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کارگران بخش خصوصی پا در هوا مانده اند| اجرای مصوبه افزایش دستمزد در هاله ای از ابهام
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

کارگران بخش خصوصی پا در هوا مانده اند| اجرای مصوبه افزایش دستمزد در هاله ای از ابهام

ساری-علوی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان کارگران مازندران با بیان این که به اجرای مصوبه افزایش دستمزد خوش بین نیستیم، گفت: درصد کمی از کارگران خصوصی از این مزایا بهره مند می شوند.

سید اکبر علوی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به چالش های فراروی کارگران اظهار داشت: هرچند دستمزد مصوب سال جاری سبب خوشحالی و رضایت کارگران شده است اما باید دید این دستمزد قابل عملیاتی شدن هست یاخیر.

وی افزود: در سال قبل ۳۷ درصد و امسال ۵۷ درصد دستمزد کارگران افزوده شده است و تمام دلخوشی کارگر براین است که این دستمزد عملیاتی شود و ممکن است کارگران شاغل در بخش دولتی از مصوبه افزایش دستمزد بهره مند شوند.

وی با بیان این که کارگران شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی چندان از افزایش دستمزد بهره مند نمی شود، گفت: هنوز کارگران امیدوارر نیستند که افزایش دستمزدها عملیاتی شود زیرا هنوز این مصوبه در سال جاری اعمال نشده است.

علوی نژاد امنیت شغلی کارگران را مسئله و چالش بزرگ ومهم برشمرد و گفت: کارگران باید امنیت شغلی داشته باشند و تعدیل نیرو و قراردادهای موقت از مشکلات است.

رئیس مجمع کارگران مازندران یادآور شد: در حال حاضر با زمزمه های افزایش دستمزد شاهد آن هستیم که قراردهای کارگران انعقاد نمی شود و هیچ قراردادی ندارند و کارگران همچنان پادرهوا هستند.

کد خبر: ۱۴۷٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha