۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
بیمه رایگان دهک‌های پایین براساس اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان و وزارت رفاه است
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

بیمه رایگان دهک‌های پایین براساس اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان و وزارت رفاه است

ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، بیمه رایگان سه دهک کم درآمد جامعه را بر اساس اطلاعات ارائه شده پایگاه رفاه ایرانیان و وزارت رفاه به بیمه سلامت اعلام کرد.

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: درحال جمع بندی اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان و وزارت رفاه هستیم تا همپوشانی نداشته باشند و بعد به طور کامل دهک‌های پایین را بدون مراجعه حضوری بیمه یکساله می‌شوند و قابل تمدید هم است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: تمهیدات خوبی به خصوص برای بیماران صعب العلاج مزمن سرطانی در نظر گرفته شده است که وقتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند به طور کامل هزینه هایشان پرداخت شود و کسی که بیماری صعب العلاج و پرهزینه دارد به طور کامل پوشش داده شود تا بیمه سلامت بار هزینه‌های بیماری را کم و شاید در بعضی از بیماری‌ها صد در صد این هزینه‌ها پرداخت کند.

ناصحی افزود: بیمه سلامت، مسئول بیمه همه مردم ایران است از این جهت امسال هم در مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای بود که پوشش همگانی بیمه سلامت را با تاکید بر قوانین بالادستی و قبلی برای بیمه اجباری و بیمه همگانی، منابعی هم به بیمه سلامت اختصاص داده شده تا این کار انجام شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد:۴ ماه قبل از پایان سال گذشته در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهر به صورت فعال در مساجد و جایی که مراکز اجتماعی بود، این بیمه آغاز شده و امسال هم این قانون مصوب شده است، بر این اساس سه دهک کم درآمد جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

محمد مهدی ناصحی گفت: این بیمه یک پوشش بیمه درمانی است که همه شهروندانی که فاقد بیمه پایه هستند، می‌توانند برای برقراری پوشش بیمه سلامتشان به سامانه خدمات غیرحضوری که سامانه غیرحضوری شهروندی به نشانی بیمه سلامت ایرانیان دات آی آر مراجعه کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد بیمه سلامت بروند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، بیمه سه دهک پایین جامعه رایگان است و دهک‌های بالا هم بر اساس مصوبه‌ای که دولت داده است، هزینه کمی پرداخت می‌کنند، ضمن اینکه امسال هم پیشنهاد تغییرآیین نامه کمتر شدن این هزینه ارائه شد که دوباره هیئت دولت اصلاح کند تا بتوانیم به بهترین نحو این امر را اجرا کنیم.

کد خبر: ۱۴۷٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
      0 0
      رزمنده بسیجی ۱۶سال درهوای گرم ۵۵درجه عملیات والفجر۳ حضورداشته والله شاهدبودم ازگرمازده میشدندولی خوب ایثارکردندحالافاقدبیمه شغل برای بیمه بایدپرداخت کننددهک ۴ شدرزمنده نیازمنددهک برای رزمنده فردی جبهه نرفته شغل بیمه دارمساعدت فرمایدترویج فرهنگ ایثارشهادت تشکر