۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
پرداخت ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مسکن ملی
مدیر عامل بانک مسکن اعلام کرد

پرداخت ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مسکن ملی

شایان، مدیر عامل بانک مسکن گفت: در سال گذشته توانستیم با پرداخت بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات، رشد ۱۰۵ درصدی نسبت به مدت مشابه گذشته را در تسهیلات‌دهی مسکن ملی رقم بزنیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمود شایان در گفت وگو با رسانه ملی با اشاره به اینکه جهت تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن، منابع بانک به بیش از ۴۲ درصد افزایش یافته است بیان کرد: سرمایه بانک از ۱۳ هزار به ۳۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که این مهم ترازنامه بانک را در سال گذشته بهبود بخشید.

شایان ادامه داد: نرخ کفایت سرمایه بانک مسکن به عنوان تنها بانک دولتی در سال گذشته از استاندارد تعیین شده (هشت درصد) که در حال حاضر نیز به بیش از ۱۰ درصد رسیده است.

مدیر عامل بانک مسکن اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن، تکلیف بانک مرکزی در سال گذشته برای ۲۷ بانک و موسسه مالی و اعتباری، پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات و سهم بانک مسکن نیز ۶۳ هزار میلیارد تومان بود که توانستیم با پرداخت بیش از۷۵ هزار میلیارد تومان،فراتر از تکلیف قانونی خود عمل کنیم.

وی یادآور شد: میزان پرداخت تسهیلات بانک مسکن از سال ۱۳۸۴تا۱۳۹۴، ۵۵ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹، ۳۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

شایان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، تاکید کرد: بانک مسکن، بانکی توسعه‌ای و تخصصی در حوزه ساختمان است و در زمینه تولید، توانسته است در این بخش و بخش‌های مرتبط، تسهیلات قابل‌توجهی پرداخت کند.

وی خاطر نشان کرد: مسکن محرک و موتور پیشران بخش تولید است و بانک مسکن با تسهیلاتی که در این حوزه پرداخت می‌کند، می‌تواند صنایع پسین و پیشین آن را فعال کند که این موضوع در سایر صنایع نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

شایان تصریح کرد: در زمینه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، بانک مسکن، سقف تسهیلات را برای تشویق انبوه‌سازانی که از فنون نوآورانه و دانش‌بنیان در ساخت استفاده می کنند، افزایش داده است.

وی افزود: ساخت مسکن با روش‌های نوین و فناورانه باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی خواهد شد و نیازمند حمایت است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: بیش از ۱۲۰ صنعت وابسته به بخش ساختمان وجود دارد که رونق این بخش می‌تواند به اشتغال‌آفرینی در سطح کشور منجر شود.

شایان ادامه داد: همکارانم مصمم هستند که شعار سال را در هر سه بخش محقق کنند.

وی با اشاره به اقدامات بانک در حوزه مسوولیت‌ اجتماعی گفت: در سال های گذشته ۱۸ مدرسه در مناطق محروم توسط بانک مسکن برای تعالی سطح آموزش کشور و رشد کیفیت آموزشی در این مناطق ساخته شده است.

شایان ادامه داد: هم‌اکنون ۹ مدرسه در حال احداث و همچنین تجهیز بیمارستان‌ها و مساجد مناطق محروم از دیگر اقدامات بانک مسکن درحوزه مسوولیت اجتماعی است.

مدیر عامل بانک مسکن افزود: یکی دیگر از اقدامات تاثیرگذار در این حوزه، کمک به آزادی ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد بوده که کارکنان بانک توانستند با انجام این مهم در استحکام کانون گرم خانواده ها نقش بسزایی را ایفا کنند.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha