۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
خرید عرصه مسکن مهر الزامی نیست| تغییر قیمت هر ۳ ماه با نظر کارشناس رسمی
مدیر عامل شهر جدید پرند در گفتگو با «بازار»:

خرید عرصه مسکن مهر الزامی نیست| تغییر قیمت هر ۳ ماه با نظر کارشناس رسمی

وطن خواهی، مدیر عامل شهر جدید پرند با تاکید بر اینکه خرید عرصه مسکن مهر الزامی نیست، گفت: قیمت عرصه مسکن مهر هر سه ماه با نظر کارشناس تغییر می کند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: توقف صدور سند عرصه مسکن مهر در برخی شهرهای جدید این روزها به صورت چراغ خاموش و با برخی تغییرات در حال اجرا است و آنطور که مقامات مسئول شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران عامل شهرهای جدید به آن تاکید دارند این است که صدور سند عرصه مسکن مهر متوقف نشده بلکه هر سه ماه یک بار توسط کارشناس رسمی تغییر می کند.

اما آنطور که برخی از عوامل فرایند صدور سند عرصه مسکن مهر در شهرهای جدید به خصوص شهر هشتگرد به آن اذعان دارند این است که توقف صدور سند عرصه مسکن مهر با هدف گران شدن قیمت عرصه صورت گرفته است و این برنامه با دستور مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید از تهران باعث شده تا فعلا هیچ سند عرصه ای به متقاضیان مسکن مهر صادر نشود.

این اقدام اگر چه به گفته مسولان فرایند صدور سند عرصه مسکن مهر با هدف بالا رفتن قیمت عرصه و قیمت های جدید و در نهایت قیمت مسکن مهر است اما قطعا در نهایت به نفع متقاضیان خواهد بود. البته به شرط اینکه قیمت ها هر چند ماه یک بار تغییر نکند.

برخی از متقاضیان مسکن مهر به خصوص متقاضیان خود مالکی معتقد هستند که خرید عرصه مسکن مهر الزامی است و شاید تعداد بیشتری از متقاضیان مسکن مهر ۹۹ ساله الزامی به خرید عرصه نداشته باشند اما به هر صورت این توقف فروش و یا تغییر قیمت در هر سه ماه بتواند موجبات رشد قیمت و برخی تخلفات را افزایش دهد.

صدور سند عرصه مسکن مهر متوقف نشده است بلکه متقاضیانی که تمایل به خرید عرصه مسکن مهر باشند می توانند برای این موضوع اقدام کنند

محسن وطن خواهی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که آیا صدور سند عرصه مسکن مهر متوقف شده است؟ گفت: صدور سند عرصه مسکن مهر متوقف نشده است بلکه متقاضیانی که تمایل به خرید عرصه مسکن مهر باشند می توانند برای این موضوع اقدام کنند.

وی افزود: متقاضیان مسکن مهر که اقدام به خرید مسکن به صورت آزاد کرده اند و یا خودمالکی ها خرید عرصه الزامی است. اما معمولا ۹۵ درصد متقاضیان مسکن مهر که مسکن مهر ۹۹ ساله خریداری کرده اند الزامی به خرید عرصه ندارند.

حقیقت این است که قیمت عرصه مسکن مهر را کارشناس رسمی تعیین می کند و هر سه ماه با نظر کارشناس این قیمت تغییر می کند. بنابراین ما هیچ نظری روی قیمت ها نداریم. این موضوع با هدف کمک به متقاضیان مسکن مهر بوده و دیده شده است

وی در پاسخ به این پرسش که گفته شده است دستور توقف صدور سند از تهران و از سوی شرکت عمران شهرهای جدید صورت گرفته است تا قیمت های جدید ارائه شود؟ تاکید کرد: به هیچ وجه اینطور نیست. بلکه حقیقت این است که قیمت عرصه مسکن مهر را کارشناس رسمی تعیین می کند و هر سه ماه با نظر کارشناس این قیمت تغییر می کند. بنابراین ما هیچ نظری روی قیمت ها نداریم. این موضوع با هدف کمک به متقاضیان مسکن مهر بوده و دیده شده است.

وطن خواهی در پاسخ به این پرسش که قیمت عرصه مسکن مهر در پرند چقدر است؟ گفت: در حال حاضر قیمت فروش عرصه مسکن مهر(نقد و اقساط) متری ۹۰۰ هزار تومان است. شما در کجای کشور زمین مسکونی ۹۰۰ هزار تومانی پیدا می کنید؟

وی در پاسخ به این پرسش که پس با این اظهارات شما صدور سند متوقف نشده است بلکه قیمت ها هر سه ماه یک بار به روز می شود؟ ادامه داد: بله هر سه ماه یک بار قیمت کارشناسی به روز می شود. مدتی شایعه شده بود که به زور عرصه مسکن مهر را به متقاضیان می فروشند. در حالیکه هیچ زور و الزامی در کار نیست و اگر کسی علاقمند به این اقدام و خرید عرصه مسکن مهر نیست این کار را انجام ندهد.

واقعیت این است که این اقدام دولت یک طرح حمایتی بود و در حالیکه هیچ زور و اصراری برای این کار نیست. در حالیکه چون این طرح یک طرح حمایتی بود و برای متقاضیان مسکن مهر هم وقتی عرصه را دریافت کنند مفید است چرا که می توانند همزمان سند عرصه و اعیان را تهیه کنند

مدیر عامل شهر جدید پرند ادامه داد: واقعیت این است که این اقدام دولت یک طرح حمایتی بود و در حالیکه هیچ زور و اصراری برای این کار نیست. در حالیکه چون این طرح یک طرح حمایتی بود و برای متقاضیان مسکن مهر هم وقتی عرصه را دریافت کنند مفید است چرا که می توانند همزمان سند عرصه و اعیان را تهیه کنند.

وطن خواهی افزود: اتفاقا در شهر جدید پرند چند ماه پیش اولین سند عرصه و عیان(شش دانگ) را هم صادر و به متقاضیان تقدیم کردیم.

این اظهارات مدیر عامل شهر جدید پرند در حالی مطرح می شود که این اقدام شهرهای جدید حتی اگر با توقف صدور سند عرصه همراه نباشد و هر سه ماه یک بار هم قیمت کارشناسی شود منجر به گران شدن قیمت عرصه مسکن مهر و در نهایت قیمت مسکن مهر خواهد شد.

برای تکمیل ۴ هزار واحد مسکونی نیمه تمام مسکن مهر در پرند حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است

مدیر عامل شهر جدید پرند در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد مسکن مهر در این شهر نیمه تمام مانده است؟ گفت: در شهر جدید پرند با تامین اعتبار انجام شده، ۴ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده تا پایان شهریور تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۶ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پرند ساخته شده است، افزود: کمبود منابع مالی برای تکمیل پروژه‌ها یکی از دلایل تاخیر در تحویل واحدها به متقاضیان است که با تامین منابع داخلی توسط شرکت عمران شهر پرند این مشکلات در حال برطرف شدن است.

وطن خواهی در پاسخ به این پرسش که برای تکمیل این ۴ هزار واحد مسکونی چه میزان اعتبار نیاز است؟ گفت: برای تکمیل ۴ هزار واحد مسکونی نیمه تمام مسکن مهر در پرند حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
      0 0
      اگه خرید عرصه اجباری نیست پس چرا سالیانه روی رقم ان اینقدر اضافه میشود با دست پس نزنید با پا پیش بکشید مگه میشه نفع خودتان را لحاظ نکنید.