۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
اصلاح احتمالی قیمت بیت کوین طی روزهای آتی| تشکیل پرچم نزولی در نمودار قیمت BTC
تحلیل بازار رمزارزها؛

اصلاح احتمالی قیمت بیت کوین طی روزهای آتی| تشکیل پرچم نزولی در نمودار قیمت BTC

تشکیل یک الگوی پرچم نزولی برای بیت کوین نشانگر احتمال اصلاح قیمت این ارز طی روزهای آتی است.

به گزارش بازار، علیرغم افزایش قیمت بیت کوین طی روزهای اخیر، حرکت این ارز همچنان در محدوده ای در حال نوسان بوده که این نوسان ناشی از نگاه سرمایه گذاران به سیاست های آتی فدرال رزرو آمریکا است.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین با ۴۰۶۸۷ دلار معامله می شود که اندکی کمتر از بالاترین قیمت روز پنجشنبه یعنی ۴۳۰۰۰ دلار محسوب می شود. سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم، ریپل و آوالانچ نیز در محدوده باریکی از قیمت قرار دارند و این در حالیست که شاخص ترس و طمع در منطقه ترس قرار دارد.

نزدک ۱۰۰ و همبستگی بیت کوین
عملکرد قیمت BTC منعکس کننده عملکرد شاخص نزدک ۱۰۰ است. با ادامه نگرانی ها در مورد عملکرد ارزش سهام نتفلیکس و سایر شرکت های با رشد بالای قیمت، شاخص فناوری سنگین بیش از ۲۷۸ واحد در روز پنجشنبه کاهش یافت.

سهام نتفلیکس در طی روز گذشته تقریباً ۴۰ درصد سقوط کرده است؛ چراکه سرمایه گذاران درآمد ضعیف شرکت را مد نظر قرار داده و علاقه ای به افزایش سرمایه گذاری بر روی سهام نتفلیکس از خود نشان نمی دهند. علاوه بر این، این شرکت با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرده که تعداد زیادی از مشتریان خود را برای اولین بار طی یک دهه از دست داده است.

در بیشتر موارد، قیمت بیت کوین با افزایش شاخص نزدک ۱۰۰ کاهش می یابد و بالعکس. این دو همچنین پس از اینکه جروم پاول، رئیس کل فدرال رزرو در جلسات مشترک خود با صندوق بین المللی پول کمی جنگ طلبانه سخن گفت، با کاهش روبرو شدند. وی در این جلسه تاکید کرد که احتمالاً فدرال رزرو در جلسه آتی خود با افزایش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره موافقت خواهد کرد.

این عوامل توضیح می دهند که چرا شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال هنوز در سطح ترس قرار دارد. یکی دیگر از دلایلی که پشرفت رو به جلوی قیمت بیت کوین با مشکل مواجه شده این است که بایننس نسبت به محدود کردن خدمات خود در روسیه اقدام کرده است. این شرکت ارائه خدمات خود را به تمام روس‌هایی که دارایی بیش از ۱۰ هزار یورو ارز دیجیتال در اختیار دارند محدود خواهد کرد. همچنین هیچ گونه سپرده ای در این حساب ها نمی پذیرد.

پیش بینی قیمت بیت کوین

اصلاح احتمالی قیمت بیت کوین طی روزهای آتی| تشکیل پرچم نزولی در نمودار قیمت BTC

نمودار روزانه بیت کوین نشان می دهد که قیمت این ارز طی چند روز گذشته دچار مشکل شده است. بیت کوین همچنان در سطح حمایت ۴۰۰۰۰ دلار معامله می شود که کمی بالاتر از پایین ترین سطح این هفته آن یعنی ۳۸۷۰۰ دلار است.

بیت کوین همچنین یک الگوی کانال صعودی را تشکیل داده که در نمودار، به رنگ سبز نشان داده شده است. با این حال، یک نگاه دقیق تر نشان می دهد که همزمان، شکلی شبیه به یک الگوی پرچم نزولی تشکیل داده است.

بنابراین، قیمت بیت کوین احتمالاً طی روزهای آینده به دلیل تشکیل این الگوی پرچم، یک شکست نزولی خواهد داشت. این نما اگر قیمت بیت کوین به زیر خط پایین الگوی کانال صعودی حرکت کند تأیید می شود.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha