۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
اختلاف عددی ارز ترجیحی با نیمایی بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است
نماینده گرمسار و آرادان در مجلس:

اختلاف عددی ارز ترجیحی با نیمایی بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است

گرمسار- مطهری نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف عددی ارز ترجیحی با نیمایی بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است که سبب شده تا ورودی پرونده در دستگاه قضایی بیشتر شود.

اردشیر مطهری در گفتگو با خبرنگار بازار درباره شرایط ارز و تصمیماتی که دولت باید در این مقطع بگیرد، تاکید کرد: آمارها نشان می دهد که اختلاف عددی ارز ترجیحی با نیمایی بالغ بر ۱۶۰ هزار میلیارد تومان محسوب می شود که رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه که هرچند این رقم در سفره مردم دیده نمی شود، افزود: این رقم متاسفانه سبب شده تا پرونده های بزرگ و کوچک سوءاستفاده از ارز ترجیحی در محاکم قضایی تشکیل شود که خود نشان از افزایش تخلفات است.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی همچنین شرایط بازار را آشفته دانست و تاکید کرد: این شرایط اقتصادی ناشی از سو مدیریت است همچنین تحریم های ظالمانه و اژدهای هفت سر فساد و رانت باعث و بانی شرایط فعلی اقتصاد در کشور هستند.

مطهری با بیان اینکه شرایطی که بیان شد سبب می شود تا سالانه بالغ بر هشت میلیارد دلار بودجه به ارز ترجیحی اختصاص داده شود، ابراز کرد: باید این شرایط به زودی ساماندهی شود.

وی با بیان ایکه تعیین تکلیف قیمت ارز به نفع سفره های مردم نه نفع جیب های گشاد و شکم های متورم شده از رانت و فساد ضرورتی است، افزود: باید یک بار برای همیشه بدان پرداخت به این ظلم بزرگ به بیت المال و مردم خاتمه داد .

کد خبر: ۱۴۶٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha