۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
نظام توزیع و هزینه تولید؛ دلیل اختلاف قیمتها
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران عنوان کرد

نظام توزیع و هزینه تولید؛ دلیل اختلاف قیمتها

معاون بازرسی اتاق اصناف ایران دلیل اختلاف قیمت برخی از کالاها را در ماه رمضان مربوط به نظام توزیع و هزینه تولید دانست.

به گزارش بازار، بهنام نیک منش با اشاره به قانون انتزاع نظارت بر توزیع محصولات کشاورزی به وزارت جهاد، درباره نحوه توزیع محصولات پرمصرفی مثل برنج، شکر و روغن که در ماه مبارک رمضان بیشتر در سفره مردم دیده می‌شود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی نحوه تخصیص و توزیع اقلام پرمصرف ماه رمضان را بر اساس جمعیت به خود استان‌ها واگذار کرده است.

او یکی از دلایل اصلی در اختلاف قیمت برخی از کالاها را ناهماهنگی در نحوه توزیع کالاهای اساسی دانست و افزود: انتظار اصناف از جهاد کشاورزی این است که محصولات اساسی به جای این که صرفا برای توزیع به سازمان میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تخصیص یابد در اختیار خرده فروشی‌ها نیز قرار بگیرد.

نیک منش با بیان اینکه برخی از افراد امکان تهیه اقلام اساسی پرمصرف را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ندارند، گفت: اگر این محصولات با قیمت مصوب و با نظام توزیع مناسب از درب کارخانه به خرده فروشی‌ها عرضه شود با سود مشخص و منصفانه نیز در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

معاون بازرسی اتاق اصناف ایران یکی دیگر از دلایل اختلاف قیمت محصولات پر مصرف ماه رمضان مثل زولبیا و بامیه، آش و حلیم را در برخی از استانها، قیمت مواد اولیه و هزینه تولید محصول نهایی دانست و افزود: کمیسون نظارت شهرستان‌ها قیمت مصوب را بر همین اساس برای عرضه تعیین می‌کند.

کد خبر: ۱۴۶٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha