۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
آغاز فعالیت صنوف عرضه مواد غذایی در گناوه/ لزوم رعایت مسائل بهداشتی
فعالیت بازار گناوه از سر گرفته شد؛

آغاز فعالیت صنوف عرضه مواد غذایی در گناوه/ لزوم رعایت مسائل بهداشتی

بوشهر - فعالیت صنوف عرضه مواد غذایی در گناوه از امروز آغاز شده است و نیاز است که برای پیشگیری از شیوع کرونا، مسائل بهداشتی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

خبرگزاری بازار- گناوه را می‌توان یکی از مهمترین نقاط گردشگری کشور در ایام نوروز دانست و در برخی از ایام تعداد گردشگران حاضر در این شهر به بیش از ۱۰ برابر جمعیت شهر می‌رسد.

یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری گناوه را می‌توان بازار تجاری این شهر دانست و که در ایام نوروز و هفته‌های قبل و بعد از ان مملو از جمعیت می‌شود و افرادی از نقاط مختلف کشور برای خرید لوازم مورد نیاز خود به این بازار مراجعه می‌کنند.

اما امسال وضعیت در بازار گناوه متفاوت از سال‌های قبل بود و امسال خبری از هیاهو و تجمع گسترده مردم ایران در بازار گناوه نبود و این بازار در سکوتی عجیب فرو رفته بود.

بازاریان شهر گناوه در اقدامی خودجوش و برای حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان از هفته‌ها قبل از نوروز اقدام به تعطیلی کسب و کار خود کردند و بازار را تعطیل کردند تا کرونا گسترش نیابد.

این تعطیلی بازار در حالی صورت گرفته است که اسفند و فروردین می‌توانست بهترین روزهای فروش بازار گناوه باشد و بسیاری از بازاریان نیز سرمایه خود را در این راه گذاشته بودند ولی سود خود را فدای سلامت مردم کردند.

از هفته گذشته برخی از کسب و کارها فعالیت خود را آغاز کردند و از امروز فعالیت صنوف عرضه مواد غذایی در گناوه آغاز شده است که باید در این راستا به الزامات بهداشتی به خوبی توجه شود.

در صورتی که به مسائل و موازین بهداشتی به خوبی توجه نشود، همه زحمات هفته‌های گذشته بر باد خواهد رفت و اتفاقی که نباید، می‌افتد و بار دیگر شاهد گسترش کرونا خواهیم بود.

فعالیت مجدد بازار گناوه

سید فخرالدین حسینی رئیس اتاق اصناف گناوه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: کسبه و بازاریان شهرستان گناوه از همان ابتدای شیوع کرونا در سطح کشور، کسب و کار خود را تعطیل کردند تا مانع از شیوع این بیماری شوند.

وی با تقدیر از کسبه شهرستان گناوه که در بهترین روزهای فروش اقدام به تعطیلی مغازه‌های خود کردند، اضافه کرد: فعالیت صنوف عرضه مواد غذایی در سایت تجاری بندر گناوه از امروز آغاز شد.

رئیس اتاق اصناف گناوه فعالیت این صنوف را مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و افزود: این تصمیم توسط ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شده است.

حسینی از تداوم تعطیلی صنوف پرخطر خبر داد و اضافه کرد: نشستی برای بررسی وضعیت صنوف کم‌خطر در گناوه برگزار می‌شود.

لزوم رعایت موازین بهداشتی

در شرایط آغاز کار بازار، نیاز است که مسائل بهداشتی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و هم فروشندگان و بازاریان و هم خریداران به این مسائل توجهی خاص داشته باشند.

حفظ فاصله اجتماعی و حریم شخصی افراد، استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده شخصی، استفاده از ماسک و دستکش برای انجام خرید، ضدعفونی کردن خریدها، عدم تجمع در مغازه‌ها و... از مسائلی است که باید مد نظر قرار گیرد.

کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا شهرستان گناوه در این رابطه اعلام کرد که متصدیان صنف خواربار فروشی با توجه به شروع فعالیت آنها طبق مصوبات کمیته ستاد مبارزه با ویروس کرونا ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل دریافت کد رهگیری و همراه داشتن آن در صنف، مسدود کردن درب ورودی صنف به وسیله میز پیشخوان به طور کامل و تنها فروشنده در مغازه حضور داشته باشد، مشتریان سفارشات خود را با رعایت فاصله ۱.۵ متری از همدیگر از متصدی درخواست کنند، متصدی دستگاه پوز الکترونیکی را روی میز پیشخوان و در دسترس مشتری قرار دهند.

همچنین صنوف از دریافت وجوه نقدی خودداری کرده و مشتریان فقط کارت الکترونیکی خود را بکشند و متصدی موظف به وارد کردن مبلغ و رمز است، رسید بانکی به مشتری نمایش داده شود و پس از تأیید مبلغ برداشت شده در سطل زباله کنار متصدی قرار گیرد (قطع انتقال ویروس از فیش حساب به مشتری)، متصدی وسایل حفاظت فردی داشته باشد و به صورت مرتب میز پیشخوان را ضد عفونی کنند، استفاده از پوشش پلاستیکی درب مغازه و همچنین استفاده از تهویه به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس از دیگر شروط بهداشتی است.

اقدام قابل تحسین بازاریان و مغازه داران در تعطیلی بازار تجاری گناوه به گفته مردم و مسئولان نقش مهمی در جلوگیری از حضور مسافران و گردشگران و پیشگیری از شیوع گسترده این ویروس در این شهرستان و دیگر شهرهای استان داشته است.

کد خبر: ۱۴٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha