۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
تهیه سند ارتقای سلامت روان جامعه کار و تولید
مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تهیه سند ارتقای سلامت روان جامعه کار و تولید

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح آیین نامه‌ها برای صیانت از زنان کارگر و تسهیل فرزندآوری، فرزندپروری و تحکیم خانواده در قالب سندی بررسی می‌شود.

به گزارش بازار، هادی بهداد در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته کارگر افزود: موضوع زنان کارگر و نقش آنان در جامعه کار و تولید، کلیدی است، از این رو تصمیم‌هایی برای این قشر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین کارگروه اصلاح آیین نامه ماده ۷۸ قانون کار درخصوص مهدکودک‌های جوار کارگاهی تشکیل می‌شود تا این موضوع نیز بررسی شود.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروزه سلامت روان، مهمترین موضوع که اکنون اولویت قشر کارگران است، گفت: این سلامت روان منشاء
جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعهء کار و تولید است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در همین راستا، سند ارتقای سلامت روان جامعه کار و تولید در ۲ ماه آخر سال گذشته تهیه شد که در آن به سطوح مختلف پیشگیری از جزیی نگری به موضوع آسیب تا جامع‌نگری صورت گرفت و باید به تمام جنبه‌های این موضوع نگاه کنیم و برنامه کامل داشته باشیم.

بهداد از ۴۰ اقدام برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای جامعه کارگران خبر داد و گفت: توجه جدی به خانه‌های بهداشت کارگری در دستور کار قرار دارد تا افزایش پوشش خدمات در آن‌ها صورت گیرد.

وی بیان داشت: اکنون چهار هزار خانه بهداشت کارگری در سراسر کشور وجود دارد که یک میلیون کارگر را در حوزه سلامت روان تحت پوشش قرار داده ایم و براساس تاکید وزیر کار این تعداد باید به سه میلیون نفر برسد.

مدیرکل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدام‌های پیشگیری از اعتیاد در بین جامعه کارگران گفت: در موضوع اعتیاد توافق خوبی با ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است و تفاهمنامه‌ای با ۱۰ بند و اجرای برنامه‌های مختلف درنظر گرفته شده است تا به موضوع آموزش، پیشگیری، غربالگری و درمان توجه بیشتری شود.

وی تاکید کرد: سیاست‌های هدفگذاری شده در وزارت کار، سلامت جامعه کارگری و اجتماع است از این رو سندی در حوزه اعتیاد تدوین خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۴۶٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha