۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
آیا روکش ایمپلنت درد دارد؟

آیا روکش ایمپلنت درد دارد؟

روکش ایمپلنت یکی از اجزای اصلی ایمپلنت محسوب می شود که پس از گذشت چند ماه از جایگذاری پیچ ایمپلنت در استخوان، با روش های متعددی بر روی پیچ ایمپلنت نصب می شود.

بازار؛ گروه صنعت: روکش ایمپلنت یکی از اجزای اصلی ایمپلنت محسوب می شود که پس از گذشت چند ماه از جایگذاری پیچ ایمپلنت در استخوان، با روش های متعددی بر روی پیچ ایمپلنت نصب می شود. بسیاری از افراد هنگام استفاده از روکش ایمپلنت بسیار استرس دارند. این افراد تصور می کنند که درد روکش بسیار زیاد و غیر قابل تحمل می باشد.

شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که آیا روکش ایمپلنت درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می خواهیم در ادامه مقاله بیشتر در رابطه با روکش های ایمپلنت و درد آن صحبت کنیم. پس اگر نگران درد روکش خود می باشید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طول درمان ایمپلنت می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

آیا روکش ایمپلنت درد دارد؟

آیا روکش ایمپلنت درد دارد

روکش ایمپلنت چگونه نصب می شود؟

شاید برای شما این سوال مطرح شود که روکش ایمپلنت چگونه نصب می شود و پروسه نصب این روکش ها چگونه است؟ اول از همه برای اینکه روکش بر روی دندان نصب شود، نیاز است که پیچ ایمپلنت به مدت 3 ماه در دندان مانده باشد و به طور کامل جوش خورده باشد.

پس از جوش خوردن پیچ ایمپلنت به استخوان فک، نوبت به نصب روکش ایمپلنت می رسد. برای نصب روکش لازم است که افراد ابتدا به پزشک مراجعه کنند و مراحل قالب گیری را برای ساخت روکش انجام دهند. قالب گیری روکش ها به سادگی و طی یک جلسه کوتاه قابل انجام است.

پس از انجام قالب گیری، نوبت به آن می رسد که افراد منتظر ساخت روکش برای ایمپلنت خود باشند. در این زمان روکش های سرامیکی، چینی و یا فلزی (به درخواست و نیاز فرد) ساخته می شوند و پزشک می بایست این روکش ها را بر روی دندان نصب کند. روکش های ایمپلنت می توانند به صورت چسبی و یا به صورت پیچشی در ایمپلنت جایگذاری شوند.

آیا روکش ایمپلنت درد دارد؟

روکش ایمپلنت چگونه نصب می شود؟

درد روکش ایمپلنت در هنگام نصب روکش

یکی از دغدغه های افراد برای استفاده از ایمپلنت های دندانی، درد ایجاد شده پس از نصب ایمپلنت ها می باشد. به طور کلی، تمامی پروسه هایی که برای نصب روکش و یا پیچ ایمپلنت در دندان انجام می شوند، با بی حسی کامل انجام خواهند شد. بنابراین، از این نظر هیچ نگرانی برای افراد نباید وجود داشته باشد.

بروز درد روکش ایمپلنت در هنگام نصب روکش، تقریبا غیر ممکن است. زیرا پزشک برای کاهش درد شما حتما از بی حسی استفاده می کند. اگر شما در هنگام نصب روکش احساس درد شدیدی کردید، می توانید از پزشک درخواست کنید که بی حسی شما را افزایش دهد.

بسیاری از افرادی که اقدام به استفاده از ایمپلنت های دندانی کرده اند، مرحله نصب پیچ در دندان را سخت تر از مرحله نصب روکش بر روی ایمپلنت می دانند. زیرا نصب روکش بر روی ایمپلنت نیازی به ورود به دندان و لثه ندارد و همین موضوع باعث می شود که لثه ها تحریک نشوند و دردی ایجاد نشود.

درد روکش بعد از نصب آن؛ آیا بعد از نصب احساس درد داریم؟

با توجه به اینکه هنگام نصب روکش بر روی دندان، افراد بی حس هستند و احساس دردی ندارند؛ درد روکش ایمپلنت پس از بی حسی شروع می شود. البته در بسیاری از موارد و در صورتی که روکش ایمپلنت به درستی جایگذاری شده باشد، دردی پس از انجام روکش ایمپلنت ایجاد نمی شود.

ولی به هر حال با توجه به اینکه روکش ایمپلنت باعث فشار آوردن بر روی لثه و دندان های مجاور می شود، احساس کمی درد پس از انجام روکش ایمپلنت دور از باور نیست! معمولا درد ایجاد شده پس از استفاده از روکش های ایمپلنت قابل تحمل است و افراد نباید نگران درد شدید ایمپلنت باشند.

ولی در مواردی این احتمال وجود دارد که درد روکش، پس از بی حسی اتفاق بیفتد. زیرا التهاب و فشار مختصری بر روی دندان وارد می شود و همین موضوع باعث ایجاد درد در روکش ایمپلنت خواهد شد. در صورتی که این اتفاق افتاد، می توانید از روش های کنترل کننده درد استفاده کنید و درد ایجاد شده در دندان را کنترل نمایید.

روش های کنترل درد روکش ایمپلنت

روش های مختلفی برای کنترل درد روکش ایمپلنت وجود دارند که پزشکان متخصص به شما توصیه می کنند. به طور کلی، توصیه اکید ما این است که بدون مشورت پزشک خودتان از روش های کنترل کننده درد استفاده نکنید. ولی معمولا پزشکان توصیه می کنند که افرادی که اقدام به نصب روکش ایمپلنت، تا چند روز از قرص های مسکن معمولی مانند استامینوفن، نوافن و ... استفاده نمایند تا درد آن ها کاهش پیدا کند.

همچنین، ممکن است پزشکان توصیه کنند که افراد از دهانشویه های اختصاصی و یا آب نمک استفاده کنند تا کم کم التهاب ایجاد شده در دندان کاهش پیدا کند. استفاده از کمپرس آب یخ برای کاهش ورم و التهاب ایجاد شده در ناحیه ایمپلنت، باعث کنترل درد ایمپلنت دندان خواهد شد.

آیا روکش ایمپلنت درد دارد؟

درد روکش ایمپلنت

آیا به محض احساس درد در ناحیه روکش شده نیاز به مراجعه به پزشک می باشد؟

با توجه به اینکه هزینه روکش ایمپلنت و نصب آن بالا رفته است، بسیاری از افراد نگران هستند که روکش بعد از نصب آسیب ببیند و مشکلی ایجاد شود. به همین خاطر، لازم است که افراد از روش های مناسب برای کنترل درد در ناحیه روکش شده استفاده کنند تا هم درد خود را کاهش دهند و هم نگرانی زیادی نداشته باشند.

اما در موارد بسیار محدودی این امکان وجود دارد که افراد نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشند. ولی اگر شما پس از اتمام بی حسی و تا چند روز بعد از نصب روکش ایمپلنت، احساس درد دارید و درد شما بدون خونریزی می باشد و با مسکن ها کنترل خواهد شد، نیازی به مراجعه به پزشک برای درد ایجاد شده در روکش ندارید.

ولی در صورتی که درد ایجاد شده در ناحیه روکش بسیار شدید و همراه با خونریزی است، بهتر است که به پزشک متخصص مراجعه کنید تا عوامل ایجاد کننده درد بررسی شوند. همچنین، اگر پس از گذشت چند روز تا چند هفته، هنوز شاهد درد در ناحیه روکش شده می باشید، بهتر است که با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت نیاز، روکش ساخته شده اصلاح شود. زیرا در برخی از موارد بلند بودن روکش، باعث ایجاد درد در دندان می شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با درد روکش ایمپلنت صحبت کنیم و به پاسخ بیماران عزیز در رابطه با این موضوع پاسخ دهیم. به طور کلی، مراحل مربوط به نصب روکش های ایمپلنت با بی حسی انجام می شود و بیماران دردی در هنگام نصب روکش ایمپلنت احساس نمی کنند. ولی پس از نصب روکش، احتمال بروز درد وجود دارد که البته درد به صورت کنترل شده خواهد بود و می توان با یک سری از قرص های مسکن، درد را کنترل نمود.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha