۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
ارزآوری ۱.۱ میلیون دلاری صنایع دستی در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ارزآوری ۱.۱ میلیون دلاری صنایع دستی در مازندران

ساری- ایزدی، سرپرست میراث فرهنگی مازندران گفت: دست ساخته‌ها و تولیدات صنایع دستی استان طی سال گذشته، ۱.۱ میلیون دلار در بازارهای خارجی ارزآوری داشت.

مهدی ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: دست‌ساخته‌های هنرمندان و صنعتگران مازنی در سال گذشته ۱.۱ میلیون دلار در بازار خارجی و ۱۵ میلیارد ریال در بازارهای داخلی دادوستد شد.

وی از صدور ۳۸۴ پروانه تولید انفرادی، ۲۴ پروانه تولید کارگاهی، ۱۸۶ مجوز مشاغل خانگی و صدور و تمدید ۱۲۶ کارت شناسایی را از دیگر عملکردهای معاونت صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: «۲ هزار و ۳۲۶ فرصت شغلی از طریق طرح‌های اشتغال‌زایی مصوب در مازندران ایجاد شد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از صدور ۷۵۰ پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: «یک هزار و ۷۰۰ پروانه بهره‌برداری نیز تمدید شده است.

سرپرست اداره کل مازندران از مبحث آموزش به‌عنوان یک اولویت و دغدغه مهم برشمرد و یادآور شد: ۴۳ دوره آموزشی و توانمندسازی فعالان و شاغلان تأسیسات گردشگری و جوامع روستایی در سراسر استان با سرفصل‌های متنوع مرتبط با حوزه شغلی در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

وی با اشاره به آسیب جدی گردشگری در محدودیت‌های کرونایی سال‌های اخیر افزود: در این دوره معاونت گردشگری بر آموزش و توانمندسازی متمرکز بود و امیدواریم در سال‌های آتی این دوره‌های آموزشی در نحوه خدمات‌رسانی به گردشگران مثمر ثمر باشد.

کد خبر: ۱۴۶٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha