۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
ورود حداکثری بازیگران سازمانی به بازار رمزارزها| انباشت عظیم بیت کوین همچنان ادامه دارد!
بازار بررسی کرد؛

ورود حداکثری بازیگران سازمانی به بازار رمزارزها| انباشت عظیم بیت کوین همچنان ادامه دارد!

علیرغم ریزش های بازار ارزهای دیجیتال طی ماه های گذشته، گزارش های متعددی از ورود حجم سرمایه عظیم مشتریان سازمانی به بازار ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین و انباشت آنها به گوش می رسد.

بازار؛ گروه بین الملل: علیرغم ریزش های شدید بازار رمز ارزها به ویژه بیت کوین و جرخش این رمز ارز حوالی ۳۹ الی ۴۰ هزار دلار طی روزهای قبل تاکنون، بر اساس گزارش های منتشر شده، خریداران سازمانی بیت کوین همچنان به خریدهای خود در هر موقعیتی طی روزهای اخیر ادامه می دهند.

«کی یانگ جو» مدیرعامل پلتفرم تحقیقات بلاکیچینی «کریپتو کوآنت» نیز طی سخنانی مطرح کرده که خریداران سازمانی به شکلی «مثال زدنی» در حال خرید بیت کوین هستند!

صرافی بزرگ آمریکایی «کوین بیس پرو» نیز در خبرنامه خود تاکید کرده که روند خروج بیت کوین از این صرافی همچنان ادامه داشته و کاهش پیدا نکرده است.

این صرافی اعلام کرده که تنها طی یک روز در هفته جاری، بیش از ۳۰ هزار بیت کوین از این صرافی به مقصد کیف پول خریداران خارج شده است. البته این مورد از ماه مارس تاکنون ادامه داشته و تنها مربوط به ماه آوریل نمی شود.

ورود حداکثری بازیگران سازمانی به بازار رمزارزها| انباشت عظیم بیت کوین همچنان ادامه دارد!

این در حالیست که ماه گذشته، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با صدور فرمانی، دستور رسیدگی به زوایای مختلف اکوسیستم های رمزارزها را صادر کرده و با اینحال، بنا به ادعای کوین بیس پرو، این فرماین ظاهرا هیچگونه تاثیری بر تقاضای بیت کوین از سوی خریداران نداشته و روند خریدها همچنان به شدت زیادی ادامه دارد.

ورود حداکثری بازیگران سازمانی به بازار رمزارزها| انباشت عظیم بیت کوین همچنان ادامه دارد!

البته بنا بر گزارش منتشر شده از سوی نشریه معتبر کوین تلگراف، روند بازار بیت کوین در جریان مبادلات آن مشخص است و آوریل در حال سبقت گرفتن از مارس در ایجاد افزایش کلی قیمت ها در بازار است.

این در حالیست که با منفی شدن آینده کلان اقتصاد جهان و تنش های ژئوپولیتیکی در اروپا از یک سو و شدت گرفتن موج جدید کرونا در چین از سوی دیگر، اقبال عمومی نسبت به بازارهای سرمایه ریسک پذیر مانند ارزهای دیجیتال به شدت کاهش یافته که در حقیقت همین موضوع، منجر به ریزش بازار کریپتو طی ماه های اخیر شده است.

البته نباید فراموش کرد که بهبود بازار رمزارزها مستلزم خروج این بازار از زیر چتر بازار سهام بین المللی است و در غیر اینصورت، می بایست برای بهبود وضعیت بازار کریپتو، منتظر حصول پیشرفت هایی در بازار سهام جهانی ماند.

«دیلان لِکلر» از کارشناسان سرشناس بازار ارزهای دیجیتال نیز طی پستی توئیتری نوشت: «حدس من این است: سرانجام سیستم اعتباری شکست خواهد خورد و حجم نقدینگی منفجر خواهد شد. در چنین شرایطی، بیت کوین نیز مورد استقبال بیشتر قرار گرفته و البته چنس معاملات از اسپات به سمت هلد حرکت خواهد کرد».

شبکه بلاکچین «ترا» فشار خرید را حفظ خواهد کرد
یکی از شگفتی های سه ماهه نخست امسال، حفظ فشار خرید بازار بر روی شبکه ترا و ارزهای بومی آن مانند لونا و دلار ترا بوده که این فشار همچنان ادامه دارد. اما مساله مهم این است که بنیاد لونا که موسسه ای غیرانتفاعی و وابسته به شبکه ترا است تاکنون ۲۶۳۳ بیت کوین به ارزش ۱۰۵.۳ میلیون دلار، آن هم طی ۴۸ ساعت گذشته به اندوخته های خود اضافه کرده است.

ورود حداکثری بازیگران سازمانی به بازار رمزارزها| انباشت عظیم بیت کوین همچنان ادامه دارد!

کیف پول BitInfoCharts نیز که از کیف های پول های مشهور برای نگهداری بیت کوین به حساب می آید، اعلام کرده که در حال حاضر، هجدهمین کیف پول دارای موجودی این ارز دیجیتال به لحاظ حجم موجودی بوده و مجموع بیت کوین های نگهداری شده در کیف پول های کاربران این شرکت، بیش از دارایی بیت کوین شرکت تسلا است!

پذیرش عمومی، بزرگترین فاکتور پیش روی بیت کوین
همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، مهمترین فاکتور موجود بر سر بهبود وضعیت بازار ارزهای دیجیتال، مساله پذیرش عمومی است؛ موضوعی که طی ماه های گذشته به چالشی بزرگ بر سر مسیر افزایش قیمت ارزهای بازار کریپتو خونمایی میکند.

اما اگر فرض را بر رفتار خریداران بزرگ و سازمانی رمزارزها مانند مایکرو استراتژی و تسلا بگیریم، افزایش خرید چشمگیر توسط آنها می تواند نشانه مثبتی از بهبود بازار طی روزها یا ماه های آینده باشد.

اساسا آنچه باید در خصوص بازار رمزارزها و مشتقات آنها مانند متاورس در نظر گرفت، این است که بدون شک، شرکت های بزرگی چون سامسونگ، آدیداس، نایکی، اینتل، تسلا و حتی هلدینتگ های بزرگ بانکداری جهان مانند جی پی مورگان بی جهت و بدون تحقیقات لازم، اقدام به سرمایه گذاری کلان در پروژه های بدیع نکرده و نمی توان تصمیم آنها برای سرمایه گذاری را ناشی از احساسات حاکم بر بازار یا یک طمع ساده تلقی کرد.

ورود حداکثری بازیگران سازمانی به بازار رمزارزها| انباشت عظیم بیت کوین همچنان ادامه دارد!

بدون شک، آینده ارزهای دیجیتال با توسعه «وب ۳» و بلاکچین در جهان و نفوذ این فناوری در بخش های مهم و متنوع صنایع و مدیریت شرکت های بزرگ، دستکم تیره و مبهم نخواهد بود.

در نتیجه تنها موردی که در این میان باقی می میاند این است که آیا سرمایه گذاری خریداران خرد بازار در کریپتو با توجه به شرایط بازار آن طی ماه های اخیر امری منطقی است یا خیر.

در پاسخ باید گفت که در صورت شناخت بازار کریپتو و ماهیت آن، ورود به این بازار برای سرمایه گذاری در بلند مدت در صورتیکه به صورت کاملا حساب شده، پله ای و با در نظر گرفتن شرایط روز بازار انجام شود، امری مثبت تلقی شده و نمی توان مدعی شد که طی بازه بلند مدت مثلا پنج ساله و در صورت انتخاب ارزهای بزرگ و با حجم سرمایه بالا در بازار، سرمایه گذاران از ورود به این بازار متضرر خواهند شد.

کد خبر: ۱۴۶٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha