۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
 قیمت نفت به زیر ۱۰۴ دلار سقوط کرد
با توجه به تقاضای جهانی و قرنطینه چین؛

قیمت نفت به زیر ۱۰۴ دلار سقوط کرد

صعود دیروز نفت معکوس شده و قیمت نفت خام با ۴ دلار کاهش به کمتر از ۱۰۳.۹۰ رسیده است. این اولین روز کاهش قیمت از زمان صعود نفت از ۹۵ دلار است و تقریبا یک کف دوقلو تشکیل داده است.

به گزارش بازار، صعود دیروز نفت معکوس شده و قیمت نفت خام با ۴ دلار کاهش به کمتر از ۱۰۳.۹۰ رسیده است. این اولین روز کاهش قیمت از زمان صعود نفت از ۹۵ دلار است و تقریبا یک کف دوقلو تشکیل داده است.

صندوق بین‌المللی پول امروز پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی جهانی را با هشداری درباره تورم و تأثیرات جنگ اوکراین کاهش داد. آنها اکنون انتظار رشد ۳.۶ درصدی تولید ناخالص داخلی را در سال جاری بجای ۴.۴ درصد دارند.

یکی از پیش‌بینی‌هایی که به طرز شگفت‌انگیزی محکم بود، رشد ۴.۴ درصدی چین بجای ۴.۸ درصد در گزارش ژانویه بود. همچنان که شانگهای در قرنطینه به سر می‌برد، خطرات رکود در حال افزایش است. موارد ابتلا به بیماری دیروز ۱۹۴۴۲ مورد گزارش شد که نسبت به روز قبل ۲۱۳۹۵ کاهش داشت. موارد ابتلا به ۷۰ شهر گسترش یافته است.

هدف این است که در اسرع وقت انتقال به مراکز قرنطینه محدود شود. طبق داده‌های این هفته، خرده فروشی چین در ماه مارس ۳.۵ درصد کاهش یافته است.

شرکت‌های نفتی به طور فزاینده‌ای به ناتوانی در افزایش سریع تولید نفت اذعان می‌کنند. کارگران و پرسنل صنعت فولاد به سختی یافت می‌شوند و شیل با بهره برداری از چاه‌های حفر شده اما ناتمام، تولید را به طور مصنوعی بالا نگه داشته است. این موجودی به سرعت در حال اتمام است و حفاری جدید کافی برای جبران آن وجود نداشته است. در سطح جهانی، سرمایه‌گذاری در حدی کم بوده است که حتی نمی‌تواند تقاضای فعلی را حفظ کند.

کد خبر: ۱۴۶٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha