۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
بازار داغ تولید محصولات مقابله با کرونا در پارک علم و فناوری البرز
بازار گزارش می دهد

بازار داغ تولید محصولات مقابله با کرونا در پارک علم و فناوری البرز

کرج- در این روزهای سخت شیوع بیماری کرونا جامعه با موج جدیدی از نیازهای پزشکی مواجه شده است که لزوم اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری را بیشتر می کند.

شیما عبداله خانی ؛ خبرگزاری بازار- نیازهایی که در وهله اول موجب شوک به بازار شد و کمبود کالاهای پزشکی و بهداشتی مورد نیاز این روزها چون ماسک صورت، ژل  و محلول های ضدعفونی کننده برای عموم مردم  به گونه ای محسوس بود و این افزایش شدید تقاضا علاوه بر کمیاب شدن، موجب افزایش چشمگیر قیمت ها شده بود. اکنون با تدابیر اندیشیده شده شرکت های مختلف از جمله شرکت های دانش بنیان موجود در پارک علم و فناوری البرزبه تولید محصولات بهداشتی مورد نیاز مردم وهمچنین جامعه پزشکی روی آورده اند و تلاش های شبانه روزی در این زمینه  ادامه دارد. تولید کالاهای متنوعی چون تب سنج های نوری و تونل های ضدعفونی کننده، کاورهای نایلونی کفش و همچنین لباس های مخصوص کادر پزشکی نیز از جمله کالاهای مورد نیاز این روزهاست که به قوت در شرکت های پارک علم و فناوری تولید می شود.

۱۶ شرکت تولید کننده محصولات بهداشتی مقابله با کرونا

به گفته رئیس پارک علم و فناوری البرز حدود ۱۶ شرکت و واحد دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری البرز در این مدت به تولید و ارائه محصولات مختلف بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده شامل ماسک صورت، ژل ضد عفونی کننده، تجهیزات پزشکی، محلول های الکلی و غیرالکلی و... برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در کشور پرداختند. همچنین تولید تونل های ضدعفونی کننده، کیت های آزمایشگاهی، تب سنج دیجیتالی، دستگاه اوزون ساز و ... از دیگر دستاورهای شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری البرز در این شرایط کرونایی در کشور بوده است.

«عطااله ربانی» در نشست مجازی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان با روسای پارک‌های علم و فناوری کشورکه روز ۲۵ فروردین انجام شد، به  تشریح جزئیات این دستاوردها در حوزه شرکت های دانش بنیان و فناور پرداخت و اظهار کرد: ۳ شرکت در حوزه تولید ماسک با ظرفیت حدود ۴۰ هزار ماسک در روز، هشت شرکت با ظرفیت حدود ۹۰ هزار لیتر ژل و مواد ضد عفونی کننده در روز و دو شرکت در زمینه تولید لباس با ظرفیت بیش از۳۰۰۰ دست لباس بیمارستانی در روز و سه شرکت در زمینه  تولید محصولات و تجهیزات پزشکی و درمانی و ... از جمله شرکت های دانش بنیان و فناوری بودند که توانستند خدمات شایانی را به جامعه ارائه نموده و برای کشور و مردم مفید و موثر واقع شوند که اخبار و اطلاعات آن در روزها و هفته های گذشته از اوایل اسفندماه ماه تاکنون در اختیار رسانه ها، مردم و مسئولان قرار گرفته است.

وی در پایان در خواست کرد صدور مجوزهای تولید محصولات توسط شرکت های دانش بنیان از سوی دستگاه های ذیربط تسهیل  شود و همچنین تمهیدات بیشتری برای ارائه وام و تسهیلات برای شرکت های کوچک در مقایسه با شرکت های بزرگ اندیشیده شود.

تولید تونل های ضدعفونی و تب سنج با قیمت تمام شده کمتر 

مدیر عامل  شرکت اکسون یکی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز که به  عنوان اولین شرکت در کشور به تولید تونل های ضدعفونی کننده پرداخته است، گفت:  شرکت در حوزه تولید محصولات های تک فعالیت می کند اما با توجه به نیاز کنونی کشور و لزوم فعالیت شرکت ها در این راستا به تولید تونل ضدعفونی کننده پرداخته ایم و اکنون هر روز این محصول تولید و در ادارات و مکان های متقاضی نصب صورت می گیرد و در کل کشور تبلیغات این محصول شرکت انجام می شود.

«حسن فدوی» در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: برخی جزئیات تولید که در این محصول به کار رفته کمک بسیاری به کمتر شدن قیمت آن کرده از طرفی تمام ویژگی های مورد نظر را برای مشتریان دارد. در۳ مدل مختلف به تولید این محصول می پردازیم که بسته به مکان مورد نظر از ۶میلیون و۵۰۰ تا ۲۵ میلیون تومان عرضه می شوند.

وی تونل ضد عفونی کننده را تنها یکی از محصولات تولید شده مورد نیاز کنونی بازار دانسته و به تشریح دیگر محصولات این شرکت در زمینه بهداشتی پرداخت و گفت: با شرایط ایجاد شده چند خط تولید محصولات مورد نیازو پر تقاضا را راه اندازی کرده ایم به گونه ای که بتوانیم با کیفیت وسرعت بالا این محصولات را تولید و روانه بازار کنیم. تونل ضدعفونی کننده یکی از این محصولات است وبه سرعت شروع به نصب کردیم. تب سنج نوری یا تب سنج غیر تماسی از دیگر محصولات است که در حال نهایی کردن تولید آن هستیم و با دریافت استانداردها به زودی به تولید انبوه می رسد. قیمت این تب سنج ها حدود ۳ یا ۴ میلیون تومان است که  ما این قیمت را تا ۶۰۵ هزار تومان در تیراژ پایین می آوریم.

وی افزود: کاورهای اتوماتیک کفش نیز از دیگرمحصولاتی هستند که به زودی  تولید می کنیم  این محصول اکنون در بازار خیلی کم شده است. وسایل استرلایزرهای یو وی برای ضدعفونی کردن ابزار و وسایل نیز از دیگر محصولاتی است که اکنون به تولید آن پرداخته ایم.

**تولید ۶ تا ۱۰ تن مواد ضدعفونی کننده در روز

مدیر عامل شرکت دانش بنیان کیمیاگران علم و صنعت رویان مستقر در پارک علم و فناوری البرز نیز شرایط روز را عامل افزایش فعالیت این شرکت در زمینه تولید محصولات بهداشتی عنوان کرده وگفت: از سال ۹۳ در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و دارویی فعال هستیم. با توجه به شرایط موجود وظیفه خود دانستیم که  برای رفع نیاز تا حد امکان در زمینه تولید محصولات بهداشتی فعال باشیم و ژل و محلول ضدعفونی با پایه الکی و غیر الکلی برای سطوح و مصرف عموم  و انواع دیگر مواد مورد نیاز برای مراکز درمانی و بیمارستانی تولید کنیم.

«ابوالفضل حاتمی»  در گفت و گو با خبرنگار بازار ظرفیت تولید روزانه  این شرکت را ۶ تن دانست که قابلیت افزایش تا ۱۰ تن را نیز دارد. وی در پایان درخواست کرد مسئولان در زمینه اعطای مجوز از شرکت ها حمایت کنند.

آنچه در این روزها بیش از گذشته شاهد آن هستیم تلاش شرکت های دانش بنیان برای تولید هر چه بیشتر محصولات بهداشتی و پزکشی مورد نیاز در دوران شیوع بیماری کروناست  تا به این ترتیب محصولات ضروری با کیفیت و قیمت مناسب به سرعت به دست مراکز درمانی و مردم برسد. شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز نیز با تلاش شبانه روزی نقش مهمی در آرام کردن بازار آشفته محصولات بهداشتی دارند که در اوایل شیوع بیماری شاهد آن بودیم دارند.  

کد خبر: ۱۴٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha