۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
قیمت نفت برنت در هفته اخیر ۱۱ درصد کاهش یافت

قیمت نفت برنت در هفته اخیر ۱۱ درصد کاهش یافت

در شرایطی که انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین و پر شدن سریع مخازن ذخیره نفت آمریکا، تاثیر مثبت سخنان ترامپ در مورد بازگشایی اقتصاد آمریکا را خنثی کرده است، قیمت نفت روز جمعه پرنوسان بود.

 در شرایطی که انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین و پر شدن سریع مخازن ذخیره نفت آمریکا، تاثیر مثبت سخنان ترامپ در مورد بازگشایی اقتصاد آمریکا را خنثی کرده است، قیمت نفت روز جمعه پرنوسان بود.

با وجود اینکه آخر هفته گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش تصمیم به کاهش تقریبا ۱۰ میلیون بشکه ای تولید نفت گرفتند قیمت نفت در طی هفته گذشته همچنان در ارقامی ناامیدکننده باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۲۶ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۲۸ دلار و ۸ سنت رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن با ۵۰ سنت معادل ۲ درصد افت به ۲۵ دلار و ۳ سنت رسید. دیروز همچنین قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می با یک دلار و ۶۰ سنت کاهش به ۱۸ دلار و ۲۷ سنت رسید. قیمت این شاخص نفتی در اواسط جلسه روز جمعه به پایین ترین رقم از نوامبر ۲۰۰۱ یعنی ۱۷ دلار و ۳۱ سنت رسیده بود.

در این هفته قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه می با حدود ۲۰ درصد افت مواجه بود و نفت برنت نیز افت حدودا ۱۱ درصدی را پشت سر گذاشت.

اقتصاد چین در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۶.۸ درصد منقبض شد که بزرگترین رشد منفی ثبت شده برای اقتصاد این کشور از زمان آغاز ثبت نرخ رشدهای فصلی در سال ۱۹۹۲ بود. میزان تولید فرآورده های نفتی این کشور نیز به پایین ترین رقم ۱۵ ماه گذشته رسید، هرچند که نشانه هایی از ترمیم اقتصاد چین دیده می شود.

در عین حال پس از اعلام برنامه های دولت آمریکا برای کاهش تدریجی محدودیت های قرنطینه قیمت نفت تا حدودی تقویت شده است. ترامپ دستورالعمل هایی را برای ایالت ها به منظور خارج شدن از وضعیت تعطیلی گسترده در ۳ مرحله ابلاغ کرده است. همچنین بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز، شرکت های حفاری آمریکایی این هفته ۶۶ سکوی حفاری خود را تعطیل کردند و با به ثبت رساندن بزرگترین تعطیلی هفتگی سکوها از سال ۲۰۱۵ تاکنون تعداد سکوهای فعال خود را به ۴۳۸ مورد رساندند که پایین ترین تعداد از اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون است.

با این وجود تقاضای جهانی برای مصرف سوخت همچنان ۳۰ درصد کاهش نشان می دهد و این موجب شده تا وعده های فعلی برای کاهش تولید نتواند بازار را به سمت وضعیت تعادلی پیش ببرد.

کد خبر: ۱۴٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha