۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
آماده سازی ۲۴ هزار میلیاردتومان طرح برای ارائه در سفر رئیس جمهور به همدان
استاندار همدان اعلام کرد:

آماده سازی ۲۴ هزار میلیاردتومان طرح برای ارائه در سفر رئیس جمهور به همدان

همدان - استاندار همدان گفت: اجرای ۲۴ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی برای ارائه در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به همدان تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان همدان با بیان اینکه در سال جدید باید به منظور رفع مشکلات با تمام توان پیش رویم و در راستای حل مشکلات قدم برداریم، گفت: برنامه یک ساله برای توسعه استان تدوین شده بود که با توجه به شعار سال و تاکید بر تولید دانش‌بنیان در آن تغییراتی صورت گرفت ضمن اینکه برش‌های دستگاهی و شهرستانی این برنامه نیز مشخص است.

استاندار همدان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در اجرای برنامه‌ها اهتمام داشته و ارائه گزارش یک ماهه داشته باشند، به احتمال سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان همدان اشاره کرد و گفت: اجرای ۲۴ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی برای ارائه در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به همدان تهیه شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۱۸ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه عمرانی و ۶ هزار میلیارد تومان در حوزه اقتصادی مبتنی بر رویکرد عدالت محور دولت سیزدهم است که تهیه و برای ارائه در سفر رئیس جمهور به استان آماده شده است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه امیدواریم دست کم اجرای نیمی از این طرح های پیشنهادی در سفر دولت به استان همدان تصویب شود، گفت: سفر رییس جمهور و اعضای هیئت دولت منشا خیر و برکات زیادی برای استان همدان خواهد شد به نحوی که زمینه تکمیل بخش قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام و معطل مانده از دولت گذشته را فراهم خواهد کرد.

بلاتکلیفی و طولانی شدن زمان اجرای طرح های عمرانی موجب از بین رفتن سرمایه های ملی و ایجاد فضای یاس و ناامیدی می شود

قاسمی فرزاد با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم تکمیل طرح‌های نیمه تمام است، ادامه داد: بلاتکلیفی و طولانی شدن زمان اجرای طرح های عمرانی موجب از بین رفتن سرمایه های ملی و ایجاد فضای یاس و ناامیدی می شود و برهمین اساس رویکرد محوری دولت سیزدهم، امید آفرینی و تقویت روحیه نشاط و خودباوری در جامعه است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم بنای کلنگ زنی و آغاز طرح جدید مگر در شرایط ضروری و نیاز منطقه را ندارد و همت اصلی دولت بر تکمیل طرح های نیمه تمام و معطل مانده از دولت های قبل است، ادامه داد: برنامه یک‌ساله توسعه استان همدان تهیه و به زودی سند برای اجرا به عنوان یک تکلیف به مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

وی اضافه کرد: ایجاد حداقل ۲۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی طی سال‌جاری در استان همدان پیش‌بینی شده که با این وجود تمامی تلاش مدیران اجرایی استان باید تحقق کامل برنامه بیشتر از سهم و تعهد ایجاد شده است.

لزوم اصلاح آمارهای نادرست و ارائه اطلاعات دقیق و منطبق بر واقعیت
قاسمی فرزاد با بیان اینکه با توجه به شعار سال و سیاست های ابلاغی مربوطه، برنامه‌های اجرایی سال ۱۴۰۱ با همکاری نهادهای علمی و دانشگاهی و در راستای دانش بنیان کردن فعالیت ها به ویژه در بخش تولید تدوین و ابلاغ شده است، گفت: اصلاح آمارهای نادرست و ارائه اطلاعات دقیق و منطبق بر واقعیت در حوزه های جمعیتی، نرخ اشتغال و بیکاری برای برنامه ریزی درست و هدفمند، ضروری است.

وی ادامه داد: با وجود برخی محرومیت‌ها در استان همدان شاخص ها و اطلاعات ثبت شده بر روی کاغذ این را نشان نمی دهد که همین امر موجب کاهش میزان اعتبارات اختصاص یافته و ناتوانی در پیشبرد موثر و دقیق کارها و فعالیت ها می‌شود.

وی با طرح مسکن نیز اشاره و با بیان اینکه با شروع عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن، استان همدان به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل می‌شود، افزود: برنامه‌ها و اهدافی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، خدماتی و تولیدی استان پیش‌بینی شده است که به‌طور قطع با اجرای دقیق این برنامه‌ها، استان به یک کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی تبدیل می شود که نتیجه آن افزایش فرصت های شغلی و رشد و توسعه پایدار و همه جانبه استان است.

استاندار همدان تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن نمونه‌ای از طرح‌های مهم در دست اجرای استان همدان است که با افزایش ساخت و ساز بارقه‌ای از امید برای خانه‌دار شدن افراد فاقد سرپناه و فراهم کردن زمینه های شغلی مولد در سطح جامعه و میان مردم شکل گرفته است.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: عملیات احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان آغاز شده و در این راستا زمین با قیمت رایگان برای اجرای طرح تامین و قیمت ساخت نیز در قالب تسهیلات از سوی بانک برای متقاضی پرداخت می شود.

۵۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل استان همدان با برنامه ریزی موثر و حمایت مسئولان فعال و به چرخه تولید بازگشته است

وی بر تحقق رشد ۷.۱ درصدی و حمایت از سرمایه گذاری به ویژه در حوزه گردشگری، تاکید کرد و گفت: طی ماه‌های اخیر ۵۰ واحد تولیدی راکد و تعطیل استان همدان با برنامه ریزی موثر و حمایت مسئولان فعال و به چرخه تولید بازگشته است.

استاندار همدان در ادامه یکی از مشکلات کشور و استان همدان را موضوع خشکسالی دانست و با بیان اینکه برای استفاده بهینه از منابع موجود با اولویت تامین آب آشامیدنی، ضمن ممنوعیت کشت برخی محصولات باید به سمت کشاورزی نوین و استفاده از شیوه‌های مدرن حرکت کرده و در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم، گفت: پیگیری جدی برای تکمیل پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان از جمله اقدامات در راستای تامین آب موردنیاز است ضمن اینکه این طرح مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان همدان است و تا قبل از آغاز کار دولت سیزدهم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی گفت: وضعیت آب اصلا خوب نیست و سد اکباتان که سال قبل در این ماه ۱۸ میلیون متر مکعب آب داشت، حدود هشت میلیون مترمکعب آب دارد که باید نهایت صرفه‌جویی را داشته باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های استان همدان به صورت بهینه استفاده کرد زیرا هر شهرستانی مزیت و ظرفیت‌های نسبی دارد، گفت: به عنوان نمونه در جنوب استان و ملایر انگور، کشمش، مروار و مبل و منبت مزیت نسبی است.

حجت‌الاسلام احد آزادی خواه با تاکید بر اینکه پروژه‌های نیمه تمام در استان همدان در بین مردم انتظار ایجاد کرده و باید کمک کنیم تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیش رود، گفت: باید روحیه تعامل و امیدآفرینی داشته باشیم.

خشکسالی مزارع دیم کبودرآهنگ را سوزانده و مسئولان باید برای کشاورزی که گندم کشت کرده و امسال نانی ندارد، فکری کنند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به استان همدان به زودی انجام می‌شود و باید در پروژه‌هایی که تعریف می شود مناطق محروم هم دیده شوند، گفت: گفت: خشکسالی مزارع دیم کبودرآهنگ را سوزانده و مسئولان باید برای کشاورزی که گندم کشت کرده و امسال نانی ندارد، فکری کنند.

تحقیق و تفحص از شرکت علیصدر
فتح‌الله توسلی با بیان اینکه استاندار و مدیران دیگر باید برای بی‌آبی برنامه بدهند ضمن اینکه قطعا از دولت حمایت می‌کنیم و وظیفه نظارتی خود را فراموش نخواهیم کرد، به موضوع تحقیق و تفحص از شرکت علیصدر اشاره کرد و گفت: در این زمینه با کسی تعارف ندارم و همه دستگاه‌ها باید با ما همکاری کنند چراکه اگر کسی همکاری نکند طبق قانون به عنوان مجرم به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

وی بیان کرد: مکاتبات با تمام ادارات انجام شده و باید مستندات و پرونده‌ها در اختیار ما قرار گیرد کمااینکه در این زمینه دیوان محاسبات نماینده خود را معرفی کرده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان همدان امسال در بودجه وضعیت خوبی دارد، گفت: دولت قبل در ارائه آمارهای استان همدان به برنامه و بودجه دچار اشتباه شده به طوری که وضع ما در سطح کشور خوب جلوه داده شده در حالی که چنین نیست.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha