۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
مانور نظارت بر عرضه نهاده ها در فارس آغاز شد
رئیس جهاد کشاورزی فارس:

مانور نظارت بر عرضه نهاده ها در فارس آغاز شد

شیراز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز مانور سراسری نظارت بر عرضه کنندگان نهاده های تولیدات گیاهی در این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل ار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، مجتبی دهقان پور گفت: این مانور با تشکیل چهار اکیپ در مرکز استان و ۳۶ اکیپ در شهرستان ها با هدف حفظ محیط زیست و تامین امنیت و ایمنی غذایی جامعه برگزار می شود. وی با بیان اینکه علاوه بر تولید کافی و دسترسی مطلوب به غذا، سلامت محصول نیز از رسالت های جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: یکی از مولفه های اثرگذار در سلامت غذا رصد و پایش نهاده هایی هست که در تولید غذای مردم استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از نهاده های تولید سم و کود است، اظهار کرد: با رصد و مانیتورینگ مراکز عرضه نهاده هایی نظیر سم، بذر، کود و نهال اگر تخلفاتی در این بخش ها وجود دارد احصا شده و برخورد لازم صورت می گیرد. دهقان پور عرضه سم، کود، بذر توسط فروشگاه های غیر مجاز را از مصادیق تخلف برشمرد و افزود: شناسایی نهادهای قاچاق، تقلبی و تاریخ مصرف گذشته به عنوان دیگر تخلفاتی است که اکیپ های نظارتی آن را رصد و پایش می کنند.

به گفته وی؛ نهاده ها علاوه بر اینکه به افزایش تولید محصول کمک می کنند، اگر اصول صحیح مصرف شان رعایت نشود یا اینکه خود نهاده ها به لحاظ ماهیتی دارای معایبی باشند، کیفیت مطلوب نداشته باشند یا فاقد استانداردهای لازم باشند، می توانند اثرات نامطلوبی را بر روی محصول و نهایتاً بر سلامت غذا بگذارد.

دهقان پور با بیان اینکه نهاده هایی که در بخش کشاورزی استفاده می کنیم نقش موثری در آینده محیط زیست ما می تواند داشته باشد، ابراز کرد: یکی از مولفه های اساسی برای رسیدن به توسعه پایدار، پایداری زیست محیطی بوده و یکی از مولفه های موثر در پایداری زیست محیطی استفاده از نهاده های شیمیایی دوستدار محیط زیست است.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha