۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور| لزوم توجه به متناسب سازی حقوق بازنشستگان و تقویت معیشت
عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت کرد

تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور| لزوم توجه به متناسب سازی حقوق بازنشستگان و تقویت معیشت

متفکرآزاد، عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح اله متفکرآزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۰ فروردین) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

تذکر محمدحسن آصفری و ۴۵ نماینده به وزیر جهاد کشاورزی؛ درباره لزوم جلوگیری از گرانی کالاهای اساسی مردم.

تذکر آصفری و ۵۲ نفر به وزیر تعاون؛ درباره لزوم توجه به متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و افزایش حقوق آن ها متناسب با تورم.

تذکر محمدصالح جوکار و ۲۲ نماینده به وزیر بهداشت؛ درباره علت بی توجهی وزارت بهداشت به راه اندازی بیمارستان خیرساز حضرت زینب (س) در شهرستان اشکوز چیست؟

تذکر محمدحسین فرهنگی و ۴۵ نماینده به وزیر تعاون؛ درباره ضرورت نظارت بر اتلاف وقت شهروندان و سرگردانی آن ها در شماره گذاری ها یا تعویض پلاک مراکز زیر نظر نیروهای انتظامی و همچنین پرداخت های پایین تر از حداقل حقوق قانون کار و تهدید و اخراج معترضان.

تذکر امیرحسین بانکی پور به وزیر صنعت؛ درباره لزوم کنترل بازار و جلوگیری از افزایش محصولات سلولزی از جمله پوشاک بچه.

تذکر عباس مقتدایی به وزیر بهداشت؛ درباره لزوم پرداخت فوق العاده خاص به مدافعان سلامت.

تذکر مهدی اسماعیلی و ۲۷ نماینده به وزیر راه و شهرسازی؛ درباره لزوم رسیدگی فوری به وضعیت حمل و نقل ریلی شهرستان میانه و افزایش ظرفیت قطارهای مسافربری از میانه به تهران.

تذکر ملک فاضلی به وزیر نفت؛ درباره علت تاخیر در گازرسانی به شهرستان های حوزه انتخابیه که سبب استفاده ناخواسته وسایل برقی و تحمیل هزینه های نجومی به مردم شده و لزوم پرداخت یارانه از سوی وزارت نفت تا زمان گازرسانی.

تذکر حاجی دلیگانی و ۵۱ نماینده به وزیر تعاون؛ درباره لزوم ایجاد و دسترسی به سامانه هدفمندی یارانه نقدی و معیشتی جهت ثبت نام متقاضیان جامانده جدید و غیره در راستای بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۱

تذکر نصرالله پژمانفر و ۴۶ نماینده به وزیر راه و شهرسازی؛ درباره علت عدم پرداخت خسارت یا عودت بهای بلیت مسافران خطوط هوایی در صورت لغو پروازها.

تذکر ملک فاضلی به وزیر آموزش و پرورش؛ درباره لزوم تسریع در تامین معلم برای بیش از ۵۰ مدرسه عشایری که بعد از حضوری شدن مدارس از تحصیل بازماندند.

تذکر پرویز اوسطی به وزیر ارتباطات و وزیر راه و شهرسازی؛ تسریع در رفع مشکلات آنتن دهی موبایل اپراتورهای مختلف و ضعف اساسی اینترنت در روستاهای دو شهرستان قروه و دهگلان و همینطور لزوم تسریع در دو بانده کردن محور دهگلان.

تذکر یعقوب رضازاده به وزیر ارشاد: درباره لزوم تکمیل تنها سینمای شهرستان سلماس ضرورت انجام اقدامات لازم در خصوص حمایت مالی و معنوی از خبرنگاران و اصحاب رسانه.

تذکر مهدی عسگری و ۲۹ نماینده به وزیر نیرو؛ درباره اینکه در مورد کاهش نزولات آسمانی چه تدابیر برای مدیریت مصرف منابع به خصوص آب شرب در فصل گرم سال داشته اید.

تذکر محمدرضا دشتی اردکانی و ۱۹ نماینده به وزیر راه و شهرسازی؛ درباره ضرورت تامین زمین و مسکن به جوانان فاقد مسکن در شهرستان اردکان.

تذکر محمدتقی نقدعلی و ۱۴ نماینده به رئیس جمهور؛ درباره لزوم ممانعت از تکمیل و اجرای طرح غیرقانونی بن- بروجن

تذکر حسین حق وردی و ۲۵ نماینده به وزیر کشور؛ درباره لزوم تسریع در احداث تقاطع غیر مسطح سه راه شهریار، تقاطع فتح و باغستان.

تذکر احمد راستینه به وزیر تعاون؛ درباره لزوم تسریع در پرداخت مطالبات معوق و علی الحساب اسناد ارسالی مطالبات بیمه ای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد توسط سازمان تامین اجتماعی.

تذکر سیدسلمان ذاکر به وزیر ارتباطات؛ لزوم پرداخت معوقات مزایا و مطالبات ۱۳ ساله بازنشستگان مخابرات کشور.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان درخصوص ضرورت تدبیر و اقدام درباره تحصیل دانشجویان ایرانی بازگشته از اوکراین در دانشگاه های کشور، تذکر وی به همراه نصرالله پژمانفر به رئیس جمهور درخصوص ضرورت تسریع در برگزاری انتخابات اصناف و جلوگیری از نفوذ و ورود برخی جریان های دارای منافع جهت اخلال در فرآیند انتخابات، همچنین تذکر وی به وزرای تعاون و بهداشت درخصوص لزوم تسریع در اعلام درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ طبق مصوبه شورای عالی کار و استمرار متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول تامین اجتماعی و نیز ضرورت عذرخواهی وزارت بهداشت به علت ادبیات نامناسب یکی از مدیران آن وزارتخانه نسبت به داوطلبان آزمون دستیاری

- تذکر محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز به وزرای راه و شهرسازی و صمت درخصوص ضرورت مداخله دو وزارتخانه مذکور در جلوگیری از افزایش بی رویه هزینه های اجاره مسکن خصوصاً در شهرهای بزرگ

- تذکر احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد به همراه ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درخصوص ضرورت استفاده از تمام ظرفیت های قانونی لایحه رتبه بندی معلمان برای مساعدت به معلمان

- تذکر علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز به وزیر راه و شهرسازی درخصوص لزوم رسیدگی به سهل انگاری در انجام امور محوله به خصوص طرح عمرانی راه و شهرسازی مانند کمربندی شرق شیراز

- تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و کلات به وزیر صمت درخصوص اینکه چرا با توجه به ظرفیت بالای معادن و شرکت های فولادسازی کشور، تنها ۳ کارخانه فولاد آلیاژی فعال هستند؟

- تذکر مهرداد ویس کرمی، جلال محمودزاده، عباس جهانگیرزاده، مجتبی توانگر، سیدعلی یزدیخواه، بهروز محبی نجم آبادی، نصرالله پژمانفر، یحیی ابراهیمی و مهدی سعادتی بیشه سری به رئیس جمهور درخصوص لزوم اهتمام در انجام وظایف محوله به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی در قانونمند نمودن این فضا.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha