۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی هزینه کردن از جیب کشاورزان است
نماینده مردم جیرفت در مجلس:

ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی هزینه کردن از جیب کشاورزان است

اعظمی ساردویی، نماینده مردم جیرفت در مجلس گفت: درخواست نمایندگان از وزارت جهاد کشاورزی لغو بخشنامه ممنوعیت صادرات برخی اقلام مطرح شده است، در غیر این صورت مجلس به وظیفه قانونی خود عمل می کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردویی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بخشنامه ای کشاورزکُش مبنی بر ممنوعیت صادرات سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و بادمجان را صادر کرده است. این بخشنامه برخلاف بند (ش) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ است که براساس آن می بایست برای ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی، وزارتخانه متبوع ۶ ماه قبل به کشاورزان اطلاع رسانی کند، نه اینکه به صورت شبنامه، بخشنامه ای صادر گردد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در برنامه های اولیه خود اعلام کرد که صادرات تداوم دارد و برای ارزآوری محصولات کشاورزی کمک می کند، چگونه اجازه داده است این بخشنامه ابلاغ شود؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده که هرگز از جیب کشاورزان هزینه نمی کند، اینگونه بخشنامه ها عین هزینه کردن از جیب کشاورزان به نفع دیگران است، می توانید این محصولات را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کنید، اینگونه ابلاغیه ها باعث می شود صادرات محصولات کشاورزی کاهش یابد و بازار محصولات ایرانی در خارج از کشور از بین برود و به دست آوردن مجدد آن کار دشواری است.

وی تصریح کرد: درخواست نمایندگان از وزارت جهاد کشاورزی لغو بخشنامه ممنوعیت صادرات برخی اقلام مطرح شده است، در غیر این صورت مجلس به وظیفه قانونی خود عمل می کند.

اعظمی عنوان کرد: چالش بعدی کشاورزان حمل و نقل محصولات کشاورزی است، آیا وزیر راه از تعرفه کرایه حمل محصولات کشاورزی اطلاع دارد؟ سایر بخش های حمل و نقل از جمله هوایی، ریلی و دریایی نیز با مشکلاتی مواجه هستند.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha