۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
تکمیل تقاطع‌های غیرهم‌سطح مصرف سوخت را کاهش می‌دهد
معاون حمل‌ و نقل شهرداری تهران:

تکمیل تقاطع‌های غیرهم‌سطح مصرف سوخت را کاهش می‌دهد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با تکمیل تقاطع‌های غیرهم‌سطح در تهران حدود ۷۲۰ کیلومتر کاهش پیمایش رخ می‌دهد و مصرف سوخت روزانه رقمی حدود ۵۲۰ تا ۶۰۰ هزار لیتر کاهش می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، سیدمجتبی شفیعی، امروز (سه‌شنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی بین وزارت نفت و شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل ارتباطی تنگاتنگ با وزارت نفت داشته و موفقیت‌های خوبی نیز از طریق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مربوط به توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌دست آمده است، گفت: به‌تازگی برنامه‌ای جامع درباره ماده ۱۲ که مربوط به ناوگان حمل‌ونقل عمومی و متروست ارائه شده و پوشش خوبی روی همه نیازهای این بخش ایجاد شد، برای نمونه تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع نفت در این حوزه جذب شده است.

وی افزود: توسعه اتوبوس برقی، به‌کارگیری ۲ هزار دستگاه اتوبوس شهری پایه گازسوز، به‌کارگیری تاکسی‌های ون پایه گازسوز، به‌کارگیری موتورسیکلت برقی، دوچرخه و ... در این برنامه جامع لحاظ شده است که در صورت تصویب این برنامه و در دستور کار قرار گرفتن در شورای اقتصاد، اتفاق بزرگی برای مردم شهر تهران خواهد افتاد.

معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران تصریح کرد: برنامه‌های دیگری نیز در حوزه شهری پیگیری می‌شود که یکی از آنها کاهش طول پیمایش خودروها با تکمیل تقاطع‌های غیرهم‌سطح هست که با تکمیل آنها حدود ۷۲۰ کیلومتر کاهش پیمایش رخ می‌دهد و رقمی حدود ۵۲۰ تا ۶۰۰ هزار لیتر در روز مصرف سوخت کاهش می‌یابد.

شفیعی اظهار کرد: همکاری‌های دیگری نیز بین شهرداری تهران و وزارت نفت انجام شده که می‌توان به مدیریت مصرف انرژی و تعویض مخازن گاز اتوبوس‌ها اشاره کرد که با امضای این تفاهم‌نامه هرچه بیشتر اجرایی می‌شوند.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha