۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
تولید برنج گران شده است| افزایش غیرمنطقی نرخ‌ها
در گفتگو با بازار؛

تولید برنج گران شده است| افزایش غیرمنطقی نرخ‌ها

ساری- شایقی، فعال اقتصادی و تولیدکننده در مازندران گفت: افزایش هزینه‌ها و خشک شدن اراضی کشاورزی تولید برنج را گران کرده است.

محمد شایقی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره بازار برنج و اینکه آیا مازندران در بازار برنج کشور نقشی دارد، گفت: به دلیل عدم توجه منطقه ای، مازندران از بازار برنج دور افتاد و سبب سوء استفاده کسانی شد که برنج را با قیمت اندک کشاورز می خرند و بعد با قیمت گزاف و قطره چکانی در بازار عرضه می کنند.

وی افزود: در گذشته دو میلیون و ۵۰۰ برنج در کشور تولید می شد ولی به دلیل خشکسالی و کمبود آب در حال حاضر بیشترین میزان تولید در مازندران تولید می شود و افزایش هزینه های تولید نیز دغدغه شده است.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید صورت گیرد این است که با انجام حمایت های جانبی، هزینه های تولید را کاهش دهیم زیرا در گذشته در استان های دیگر از جمله اصفهان و غیره نیز برنج تولید می کنند.

شایقی با بیان اینکه کشت برنج گران تمام می شود، گفت: باید ماشین آلات لازم در اختیار کشاورز و تولیدکننده قرار گیردو فقط واردات برنج نمی تواند مشکل را حل کند و باید هزینه های تولید را با ایجاد تسهیلات نظیر ارائه ماشین آلات برداشت و نشا و غیره کم کنیم.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: خشک شدن اراضی کشاورزی و شالیزاری سبب کاهش میزان تولید شده است و زمان برداشت باید دست دلالان را کوتاه کنیم و قیمت برنج بیش از ۱۰۰ هزار تومان منطقی نیست.

وی تصریح کرد:همچنین باید از الگوهای موفق کشورهای دیگر نظیر کره جنوبی باید برای افزایش میزان تولید استفاده کرد.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha