۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
هدفگذاری ۱۴ پروژه دانش‌بنیان در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عنوان کرد

هدفگذاری ۱۴ پروژه دانش‌بنیان در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ۱۴ پروژه دانش‌بنیان توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در سال ۱۴۰۱ هدفگذاری شده است که ۲ پروژه در رابطه با مسائل حفاظت از منابع طبیعی است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حاشیه مراسم ارسال تجهیزات حفاظتی و اطفای حریق عرصه‌های منابع طبیعی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کنار اقدامات فناورانه برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور، یکی از اقدامات اساسی ما ارسال تجهیزات برای اطفای حریق و محافظت از منابع طبیعی به استان‌ها است، بنابراین بیش از ۲۳ هزار قلم کالا به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد ریال تهیه شده است که به استان‌ها ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: توزیع این اقلام به استان‌ها بر حسب میزان پوشش جنگل و مرتع و میزان حریق متفاوت خواهد بود و به تدریج تا هفته آینده به تمام استان‌ها ارسال خواهد شد.

معاون وزیر ادامه داد: بخشی از این تجهیزات شامل دوربین‌هایی است که در مناطق بحرانی نصب می‌شود و ما از طریق مراکز مانیتورینگ در استان‌ها، مناطق بحرانی را رصد می‌کنیم، همچنین تعدادی موتورسیکلت، دمنده، ماسک، انواع لباس اطفای حریق و حفاظت در اختیار مامورین حفاظت از مراتع و جنگل‌ها و پاسگاه‌های حفاظت قرار خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: ماحصل این اقدامات به حفاظت بهتر از سرمایه‌های طبیعی منجر شود.

منصور با بیان این که حفاظت از منابع طبیعی، رسالت سازمانی ما و یک فرهنگ و رسالت عمومی است، گفت: عامل بیش از ۸۵ درصد از حریق‌ها انسانی بوده و از این میزان ۹۵ درصد غیرعمد است، بنابراین اقدامات ترویجی و آموزشی بسیار زیادی از سال گذشته انجام شده است و کارگاه‌های مختلفی را برای همیاران طبیعت و داوطلبین اطفای حریق برگزار کرده‌ایم.

وی توزیع بروشور بین مسافرین و دیده‌بانی برای پیشگیری از حریق را از دیگر اقدامات سازمان منابع طبیعی برشمرد و افزود: با این اقدامات در سال ۱۴۰۰ و با وجود خشکسالی، ۴۶ درصد در تعداد و سطح حریق نسبت به سال ۹۹ کاهش داشتیم و امیدواریم این روند کاهشی در سال ۱۴۰۱ ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در رابطه با میزان سطح حریق در سال ۱۴۰۰ اذعان کرد: حدود ۱۲ هزار هکتار سطح درگیر با حریق داشتیم که در کمترین زمان ممکن این حریق‌ها اطفا شد، تمام عرصه‌هایی که در سال ۹۹ دچار حریق شده بود، در سال ۱۴۰۰ جزء برنامه احیا و جنگل‌کاری قرار گرفت.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha