۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
انتخاب بهترین دکوراسیون اتاق کودک با بلو استور

انتخاب بهترین دکوراسیون اتاق کودک با بلو استور

برای تمامی پدر و مادرها دکوراسیون اتاق کودک از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است، چرا که یک نوزاد از بدو تولد در مکانی جدید که به خودش تعلق دارد قرار خواهد گرفت.

به گزارش بازار، برای تمامی پدر و مادرها دکوراسیون اتاق کودک از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است، چرا که یک نوزاد از بدو تولد در مکانی جدید که به خودش تعلق دارد قرار خواهد گرفت و در همین مکان است که روز به‌ روز رشد و نمو می‌ کند و بزرگ‌ تر می‌ شود.

بلو استور در این مقاله به بررسی دکوراسیون و چیدمان اتاق کودک شما و بررسی چند نکته در مورد بهتر و زیبا تر شدن زیبایی ظاهری اتاق کودک شما می پردازد.

اتاق هر کودک قرار است شاهد روزها، ماه‌ ها و سال‌ های متمادی و زیادی از تغییرات یک نوزاد تازه به‌ دنیا آمده باشد و آنها را در خود مشاهده نماید، پس این‌ موضوع بسیار طبیعی است که والدین کودکان، پیش‌ از به دنیا آمدن فرزندشان به دکوراسیون اتاق کودک خود فکر کنند و با توجه به جنسیت کودک چه دختر باشد یا پسر در اندیشه ی خرید وسایل مورد نیاز و اکسسوری های خاص و مختلف برخواهند آمد.

اهمیت این مسئله تا آنجا حس می‌ شود که بسیاری از والدین برای تأثیرات مثبت یا منفی که دکور یک اتاق کودک می‌ تواند بر روان او بگذرد از افرادی که در این زمینه دارای تخصص و تجربه ی زیادی هستند کمک خواهند گرفت، به‌ طور مثال روان شناسان کودک و شرکت‌ های تعیین و چیدمان دکوراسیون منزل از جمله اشخاصی هستند که بسیار به شما کمک خواهند نمود و شما هنگامی‌ که در غالب پدر و مادر به آنها مراجعه نمایید، در نهایت دقت و تیزهوشی و با بازدید از منزل شما، طراحی عالی برای اتاق کودک دلبندتان در نظر خواهد گرفت.

انتخاب بهترین دکوراسیون اتاق کودک با بلو استور

همان‌ طور که می‌ دانید کودکان ساعات زیادی در طول شبانه‌ روز در اتاق‌ خود سپری می‌ کنند، چون که وجود رنگ و لعاب هایی که در تزئینات اتاق کودکان در نظر گرفته می‌ شود و میزان بالای اسباب‌ بازی‌ های کودکان باعث شده‌ است تمایل زیادی به ماندن در اتاق شخصی خودشان داشته باشند و چندین ساعت از روز را به بازی و سرگرمی‌ های گوناگون بپردازند.

با در نظر گرفتن این موارد خوب است که از طرح و رنگ‌ هایی در اتاق کودکتان استفاده کنید که با روحیات و رنج سنی آنها مرتبط باشد و از قرار گرفتن در چنین محیطی حس شادابی، امنیت و آرامش بگیرند و تجربه کنند.

اگر شما از قوانین دکوراسیون اتاق کودک مطلع باشید و یا با مطالعه و آشنایی با این اصول کاربردی آنها را فرا بگیرید، نتایجی فوق‌ العاده را در شکل‌ گیری شخصیت کودک مشاهده خواهید کرد، زیرا اصولاً بچه‌ هایی که در محیط‌ هایی سالم با انرژی مثبت و آرامش بخش زندگی می‌ کنند و بزرگ می‌ شوند، به‌ طور معمول نسبت‌ به سایر کودکان باهوش‌ تر و آرام‌ تر می‌ باشند و نیز به کشف خلاقیت‌ های درونی آنها کمک شایان‌ توجهی را خواهد نمود.

تاثیر چراغ خواب در دکوراسیون اتاق کودک

در زندگی‌ های امروزی وجود لوازم و تجهیزات پیشرفته و بسیار جدید باعث شده‌ است تا انسان‌ ها در زندگی خود دارای آسایش و آرامش بیشتری باشند و بتوانند مدیریت بهتری را در زمان و برنامه‌ های خود داشته باشند. در حال‌ حاضر یکی از لوازمی که در بیشتر اتاق خواب‌ ها قرار داده می‌ شود، چراغ خواب است. حال اگر بخواهید برای اتاق کودک خود چراغ خواب مناسبی را خریداری کنید، باید نسبت‌ به این اکسسوری خاص و مهم اطلاعات زیادی داشته باشید، شاید با خود بگویید خرید یک چراغ خواب جزو آسان‌ ترین کارها می‌ باشد، ولی در واقعیت اگر بخواهید خریدی درست و منطقی داشته باشید باید تمامی فاکتور های مهم در انتخاب یک چراغ خواب خوب و مفید را بدانید.

ابتدایی‌ ترین چیزی که با یادآوری چراغ خواب به ذهن متبادر می‌ شود، روشنایی آن در شب است که باید به وقت استراحت و خواب شبانه، لامپ اتاق را خاموش و به‌ جای آن از یک چراغ خواب استفاده نمود، زیرا که دارای نور کمی است و هم به کودک دلبندتان حس آرامش و راحتی می‌ دهد و دیگر از سیاهی مطلق در شب هراسی نخواهد داشت و هم اینکه این اکسسوری زیبا می‌ تواند به فرزندتان کمک کند تا خوابی آرام و آسوده را در طول شب تجربه نماید. همچنین علاوه‌ بر آن کمک می‌ کند تا به‌ تنهایی و بدون نیاز به وجود پدر و مادرش در اتاق خود بخوابد و با نور کم چراغ خواب با عروسک یا اسباب‌ بازی مورد علاقه‌ اش بازی کند تا به خواب فرو رود.

حال وقت آن رسیده‌ است تا با همدیگر تأثیرات و فوایدی که یک چراغ خواب برای کودک خواهد گذشت را بر شماریم:

  • یک چراغ خواب کودک نه‌ تنها بر زیبایی اتاق او اثرگذار خواهد بود، بلکه برای کامل شدن دیزاین دکوراسیون اتاق‌ خواب کودک بسیار ضروری می‌ باشد. شما باید از میان مدل‌ های بسیار چراغ‌ خواب مدلی را انتخاب کنید که بیشترین هارمونی رنگ و طرح را با فضای اتاق کودکتان داشته باشد و در اصطلاح همه‌ چیز با هم ست و هماهنگ گردد.
  • چراغ خواب‌ ها دارای نور ملایم و خوبی هستند که برای چشم‌ های دلبندتان آزار دهنده نخواهد بود و نیز بر کیفیت خواب کودک اثر فوق‌ العاده‌ ای خواهد گذاشت.
  • چراغ خوابی که انتخاب می‌ کنید باید دارای ابعاد و سایز مناسبی باشد تا بتوان آن را در محیط و جایگاه خوبی درون اتاق قرار داد، به‌ طور مثال نصب چراغ خواب‌ های سقفی یا مدل‌ هایی که بر روی تخت نوزاد تعبیه می‌ شوند و دارای نور هایی با رنگ آبی و زرد هستند، در طولانی‌ مدت فرزندتان را با اختلالات خواب رو به رو خواهد ساخت و به هیچ وجه خرید این نوع از چراغ‌ خواب ها توصیه نمی‌ شود.
  • میزان روشنایی یک چراغ خواب فاکتور مهم دیگری است که تاثیر آن روی خواب کودک قابل‌ ملاحظه می‌ باشد. لامپ‌ هایی که برای چراغ خواب‌ ها در نظر گرفته‌ شده است از نوع رشته‌ای، ال‌ ای‌ دی و هالوژنی است و بر اساس مدل انتخابی دارای نور و گرمای بیشتر یا کمتری هستند که باید در خرید آنها دقت ویژه‌ ای شود، چون‌ که اگر نور بسیار زیاد باشد منجر به برهم زدن خواب کودک و اگر نور بسیار کم باشد، باعث عدم دیدن اشیاء در تاریکی شب خواهد شد.
  • هر کدام از چراغ‌ ها دارای رنگ نوری متفاوت از همدیگر هستند، اما چیزی که بسیار در این اکسسوری مشاهده‌ شده است رنگ‌ های سفید، آبی، قرمز و نارنجی می‌ باشد. برخی از افراد به‌ غلط تصور می‌ کنند که چراغ خواب اتاق کودک باید دارای نوری با رنگ سفید یا آبی باشد و این رنگ‌ ها منجر به آرامش کودک خواهد شد، ولی برعکس این قضیه که تصوری اشتباه است تحقیقات نشان داده‌ است که چراغ خواب‌ هایی با رنگ قرمز و نارنجی برای اتاق کودک بسیار مناسب هستند، چرا که زمانی‌ که درون رحم مادر قرار دارند نیز تنها رنگی که با آن آشنا می‌ شوند رنگ قرمز است و این رنگ‌ ها برای خواب کودک آرامش‌ بخش هستند.
  • انتخاب بهترین دکوراسیون اتاق کودک با بلو استور

شما در بلو استور می توانید انواع مدل های چراغ خواب اتاق کودک در طرح های آباژور رو میزی و لوستر سقفی را در مدل های متنوع و جذاب مشاهده و خرید کنید.

جدا از چراغ خواب، اکسسوری های بسیار زیادی هستند که می‌ توانند در دکوراسیون اتاق کودک تأثیرات فوق‌ العاده‌ ای را بر جای بگذارند.

تاثیر سرویس خواب در دکوراسیون اتاق کودک

در اتاق کودکان اولین چیزی که جلب توجه خواهد کرد، سرویس خوابی است که برای او خریداری‌ شده است. دقت به جنسیت کودک در این موضوع بسیار مهم است و بعد از آن توجه در ابعاد تخت خواب و سن کودک از دیگر فاکتور های مهم می باشد، زیرا زمانی‌ که قرار است از این سرویس خواب استفاده شود بسیار مهم است.

دقت کنید تختی را در نظر بگیرید که دارای ابعاد مناسب باشد، به‌ طور مثال چند سالی می‌ شود که تخت‌ های نوجوان در بازار موجود می‌ باشد که بر روی قسمت انتهایی آن یک باکس قرار گرفته‌ است و زمانی‌که فرزندتان بزرگ‌ تر شود می‌ توانید قسمت باکس را برداشته و تخت را تبدیل به تخت نوجوان کنید.

استفاده از فرش‌ هایی با طرح‌ های کودکانه و یا کارتون‌ های مورد علاقه ی فرزند خردسالتان در زیبا سازی بیشتر اتاق بسیار اثرگذار خواهد بود. همچنین طرح‌ ها و رنگ‌ هایی که اتاق کودک را مزین می‌ کنند، مثلاً اگر کودک شما دختر باشد بهره‌ گیری از رنگ صورتی و اگر پسر باشد استفاده از رنگ آبی او را سر ذوق خواهد آورد و دکوراسیونی شکیل و مجلل را برای فرزند کوچک شما خواهد ساخت.

ممنون که تا آخر این مطلب با بلو استور همراه بودید. ممنون میشیم در قسمت نظرات تجربیات خودتون را در مورد چیدمان و دکوراسیون اتاق کودک با ما به اشتراک بگذارید.

شاد و پیروز باشید.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha