۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
احتمال از سرگیری صادرات نفت ایران به هند

احتمال از سرگیری صادرات نفت ایران به هند

از هندوستان خبر می رسد با توجه به امکان احیای توافق جامع هسته ای قدرت های جهانی با ایران (برجام)، دولت ایران گروهی از مقام های بلندپایه را برای از سر گیری صادرات نفتی به دهلی می فرستد.

به گزارش بازار، هند و ایران ممکن است به زودی مذاکرات خود را درباره از سرگیری تجارت دوجانبه در حوزه نفت و فرآورده‌های آن را از سر گیرند.

تجارت نفتی ایران و هند، از سال ۲۰۱۹، همزمان با تشدید تحریم های آمریکا، با مشکلاتی مواجه شده بود، ایران و ایالات متحده، این روزها در تلاش برای تسریع مذاکرات برای احیای توافق هسته ای ایران در سال ۲۰۱۵، موسوم به برجام هستند.

این گزارش به نقل از برخی منابع دیپلماتیک هندی خبرداده که قرار است هیات بلندپایه ایران متشکل از مقام های ارشد دولتی و نمایندگان شرکت‌های بخش دولتی به زودی برای گفت وگو با مقام های تحت رهبری وزارت امور خارجه هند به دهلی نو سفر کنند، زیرا این امیدواری وجود دارد که به زودی تحریم‌های ایران برداشته شود چون پیشرفت‌هایی در مذاکرات بین آمریکا و ایران در وین درباره احیای توافق هسته‌ای گزارش شده است.

یک منبع آگاه هندی با ارایه این اطلاعات گفت: ما باید خود را برای این موقعیت آماده کنیم.

به نوشته این رسانه هندی تیمی از مقام های ارشد ایرانی به زودی از هند بازدید خواهند کرد تا درمورد چگونگی از سرگیری تجارت اقلامی مانند نفت و کودهای شیمیایی گفتگو کنند.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha