۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶
افزایش فقر و گرسنگی در کشورهای در حال توسعه
سازمان ملل هشدار داد

افزایش فقر و گرسنگی در کشورهای در حال توسعه

عرضه مواد غذایی و انرژی در جهان و همچنین نظام مالی دچار اختلال شده اند و این موضوع سبب افزایش فقر و گرسنگی در کشورهای در حال توسعه شده است.

به گزارش بازار، در بحبوحه جنگ در اوکراین و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد عرضه مواد غذایی و انرژی در جهان و همچنین نظام مالی دچار اختلال شده اند و این موضوع سبب افزایش فقر و گرسنگی در کشورهای در حال توسعه شده است.

در این گزارش آمده است: «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: "فراتر از مرزهای اوکراین و به دور از توجهات رسانه ها، این جنگ به حمله خاموش علیه جهان در حال توسعه تبدیل شده است. این بحران می‌تواند سبب شود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر -بیش از یک پنجم جمعیت جهان- در سطحی وارد فقر و گرسنکی شوند که طی چند دهه شاهدش نبوده ایم.

مسکو اقدام کشورهای غربی را در اعمال این تحریم‌ها محکوم کرد، زیرا سبب آسیب دیدن چرخه تأمین مواد غذایی در جهان شده است. روسیه به صورت سنتی یکی از صادر کنندگان اصلی مواد غذایی به بسیاری از کشورها در منطقه و جهان بوده است. روسیه همچنین تأمین کننده اصلی کود در جهان است که از آن برای تولید اقلام غذایی استفاده می‌شود.
اوکراین و روسیه به همراه یکدیگر ۳۰ درصد گندم جهان را تولید می‌کنند. آن‌ها همچنین یک پنجم ذرت و بیش از نیمی از روغن آفتابگردان جهان را تولید می‌کنند.

«فرانچسکو رویگومونتی» هماهنگ کننده امور بشردوستانه منطقه‌ای در آکسفام درباره بحران مواد غذایی درجهان گفت: "بحران اخیر در اوکراین تأثیرات قابل توجهی دارد. ما شاهد بحران‌هایی در سراسر جهان هستیم. نباید این موضوع را فراموش کنیم که شرایط مرتبط با امنیت غذایی در غرب آفریقا بسیار بد است. این شرایط همچنین در یمن و دیگر بخش‌های جهان به شدت دشوار است. این موضوع در ارتباط با اوضاع در شاخ آفریقا و شرق آفریقا هم صدق می‌کند. فکر می‌کنم می‌توان مجموعه اقداماتی را توسط دولت‌ها در منطقه انجام داد و باید اطمینان حاصل شود که آن‌ها روند مقابله با بحران گرسنگی را در اولویت قرار می‌دهند. همچنین جامعه بین الملل باید اقداماتی را انجام دهد. این مناطق همچنین تحت تأثیر ناشی از شیوع کووید قرار دارند. این‌ها مولفه‌های اصلی دخیل در این بحران هستند. "

کد خبر: ۱۴۶٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha