۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
حال تعاون در مازندران خوب نیست/ راه اندازی کانون برتر کارآفرینی
در گفتگو با بازار؛

حال تعاون در مازندران خوب نیست/ راه اندازی کانون برتر کارآفرینی

ساری- باقری، مدیرکل تعاون مازندران با بیان اینکه وضعیت و حال تعاون در استان و کشور خوب نیست، نهادینه نشدن فرهنگ تعاون را از جمله چالش ها ذکر کرد.

علی باقری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به مشکلات تشکل های تعاونی و کارگری در استان اظهار داشت: متاسفانه وضعیت و حال بخش تعاون خوب نیست زیرا بی مهری هایی سال های قبل به این بخش شده است.

وی با اظهار اینکه بخش تعاون اقتصاد خودجوش مردمی و گروهی است، حمایت از آن را ضروری دانست و گفت: نهادینه نشدن فرهنگ تعاون و تفکیک نشدن تعاون از بخش های دولتی و خصوصی از جمله مشکلات است.

وی ادامه داد: باید یکسری امتیازاتی به بخش تعاون داده می شود و برون سپاری هایی صورت می گرفت و به رغم همه تلاش ها سه تا پنج درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی است و در عمل حمایت ها محقق نشده است.

باقری یادآور شد: قرار بود تا پایان برنامه پنجم توسعه ۳۰ درصد فعالیت ها به بخش تعاون واگذار می شد که محقق نشد درحالی بخش تعاون ثابت کرد در شرایطی که اقتصاد نیازمند بازسازی است می تواند اثربخش باشد.

مدیرکل تعاون مازندران تشکیل و ترویج فرهنگ تعاون با کمک دانشگاهیان را مسئله مهم دانست و گفت: راه اندازی آموزشکده ها، اندیشکده ها و کرسی های تعاون از جمله اقدامات صورت گرفته برای ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان است.

وی افزود: تعاون می تواند منجر به اشتغال با رویکرد دانش محوری شود و باید در این راه از ظرفیت دانشگاه ها و استادان بهره گرفت و در این راستا مراکز کارآفرینی و کافه کارآفرینی راه اندازی شد و کانون برتر کارآفرینی نیز برپا می شود.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha