۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
وجود ۱۱هزار تعاونی زنان از مهمترین ظرفیت‌های بخش تعاون است
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وجود ۱۱هزار تعاونی زنان از مهمترین ظرفیت‌های بخش تعاون است

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین معاونت امور تعاون و «دانشگاه الزهرا» گفت: وجود ۱۱هزار تعاونی زنان از مهمترین ظرفیت‌های بخش تعاون است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» با اشاره به ظرفیت تعاون‌محور دانشگاه الزهرا اظهار کرد: ارتباط با شش دانشکده دانشگاه الزهرا در برنامه ما است. طبق بررسی ما وجود ۱۱هزار تعاونی زنان از مهمترین ظرفیت های بخش تعاون است و این موضوع مهمی است.

وی در این آئین با اشاره به این که ترویج و توسعه فرهنگ تعاون از مهم‌ترین اهداف ماست، گفت: ما علاقه‌مندیم روابط خود را با حوزه و دانشگاه گسترش دهیم و در این مسیر سیاست‌ها و راهبردهای خود را مشخص کرده‌ایم.

مسکنی افزود: به شدت علاقمند به گسترش همکاری با دانشگاه و حوزه برای گسترش فرهنگ تعاون میان فرهیختگان جامعه هستیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون با دانشگاه‌های تهران، قم، علامه طباطبایی و علم و صنعت تفاهمنامه‌ای برای ترویج فرهنگ تعاون امضا کرده‌ایم و امروز نیز در همین راستا تفاهمنامه‌ای را با دانشگاه الزاهرا امضا می‌کنیم.

مسکنی خاطرنشان کرد: همچنین تعاونی‌های بزرگی داریم از حوزه تولید قطعات خودرو گرفته تا تولید مواد غذایی و غیره فعالیت دارند که امیدواریم با ارتباط میان دانشگاه و تعاون این بخش را توسعه بدهیم.

وی با بیان این‌که در بخش تعاون، تعاونی های بسیار بزرگی وجود دارد، تصریح کرد: فرهنگ تعاون در ایران بسیار غنی است و امیدواریم که با همکاری دانشگاه ها به خصوص در بخش تعاونی های دانشجویی این فرهنگ را گسترش دهیم.

فریده حق بین سرپرست دانشگاه الزهرا نیز در این مراسم با تاکید بر این که در دانشگاه ها ظرفیت‌های فراوانی از نیروی انسانی تعلیم دیده و و ورود آنها به بخش اشتغال کشور وجود دارد که حضور آنها در بازار کار متاسفانه معضل بزرگی شده است.

وی با تاکید بر این‌که ظرفیت‌های بسیاری در وزارت کار درباره این موضوع وجود دارد، ادامه داد: با توجه به شعار سال که رهبر معظم انقلاب به تمام نهادهای کشور دستور داده اند و دانشگاه نیز از این امر مستثنی نیست، باید بتوانند در این زمینه نقش خود را ایفا کند.

وی با اشاره به این که ۱۱ هزار دانشجو بعد از فارغ التحصیلی باید بتوانند برای کشور مفید باشند، خاطرنشان کرد: امیدواریم کشور بتواند از هزینه‌ای که برای تعلیم و تربیت این دانشجویان کرده استفاده داشته باشد و گامی در جهت نیاز کشور به نیروی کار و رفع نیاز در این زمینه برداریم.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک بین معاونت امور تعاون و دانشگاه الزهرا از سوی مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرید حق بین سرپرست دانشگاه الزهرا امضا شد.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha