۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
دهکده دانش بنیان در گیلان احداث می شود
استاندار گیلان:

دهکده دانش بنیان در گیلان احداث می شود

رشت- استاندار گیلان از تخصیص ۷۸ میلیارد تومان برای راه اندازی دهکده دانش بنیان استان خبر داد و گفت: این دهکده باید احداث شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی اظهار داشت: از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری ۱۸ میلیارد تومان و از ردیف اختیارات استاندار ۶۰ میلیارد تومان و در مجموع ۷۸ میلیارد تومان برای راه اندازی دهکده دانش بنیان استان اختصاص داده شد.

استاندار گیلان به ایجاد تحرک در پروژه احداث دهکده دانش‌بنیان متناسب با شعار سال اشاره کرد و گفت: با جدیت بر ضرورت سرعت عمل و رفع موانع زیرساختی این طرح اثرگذار، تأکید کرده‌ام و در این مسیر هیچ‌گونه کوتاهی را نمی‌پذیرم.

وی تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به موانع واحدهای تولیدی و ایجاد سامانه اطلس سرمایه‌گذاری و پنجره واحد کسب و کار را در راستای حمایت از تولید عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۷۰ مجوز بی‌نام صادر شده تا سرمایه‌گذاران، معطل پیچ و خم های مزاحم اداری نشوند.

عباسی با تأکید بر لزوم حمایت از افرادی که دارای نوآوری و خلاقیت برمبنای علم‌پایه هستند، افزود: باید هنر مدیران تسهیل امور برای فناوران از نقاط مختلف کشور و دنیا باشد و در این مسیر ابتدا باید فرزندان توانمند درون استانی را حمایت کنیم.

وی با قدردانی از سرمایه‌گذار فعال دانش‌بنیانی که پس از ۲۵ سال برای خدمت به سرزمین مادری خود پای‌کار آمده، گفت: بایستی برای بهره‌گیری از چنین ظرفیت‌هایی درجهت خدمت به آیندگان، گام‌های مؤثر برداشت.

استاندار گیلان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از منابع ارزی برای امور زیربنایی، حمل و نقل ریلی، نوسازی صنایع و شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: صندوق نوآوری نیز باید براساس ارتقاء کیفیت، بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و رقابت‌پذیری نقش‌آفرینی کند تا راه نفوذ بیگانگان به بازار داخلی بسته شود.

وی بر لزوم تلاش برای شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید و تصریح کرد: عمده درصد بیکاری، جوانان تحصیلکرده دانشگاهی هستند که باید بستر را برای اشتغال آنان فراهم کنیم.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha