۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
باید سهم فرانشیز ۳۰ درصدی ۵ درصد کاهش یابد| گرانی دارو بدون حذف ارز ترجیحی فاجعه است !
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با بازار:

باید سهم فرانشیز ۳۰ درصدی ۵ درصد کاهش یابد| گرانی دارو بدون حذف ارز ترجیحی فاجعه است !

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید سهم فرانشیز ۳۰ درصدی بیمار در شهریور ۱۴۰۰ را ۵ درصد در فروردین ۱۴۰۱ کاهش دهیم؛ در این صورت است که پرداختی از جیب بیمار کاهش پیدا کرده و یا تغییری نخواهد کرد.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به افزایش قیمت دارو در کشور گفت: اخیراً قیمت دارو به صورت غیر قابل توجهی رشد داشته است.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون بهداشت درمان با مسئولین وزارت بهداشت و تامین اجتماعی گفت: بنده در این جلسه تاکید داشتم که مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد که اگر دولت تصمیم به حذف ارز ترجیحی بگیرد قیمت کالاها و به ویژه قیمت دارو نباید از قیمت مصوب همان کالا در شهریور ۱۴۰۰ بیشتر شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه قیمت دارو باید ثابت نگه داشته شود، گفت: اگر قیمت دارو گران می‌شود، باید وزارت بهداشت ساز و کار و تدابیری مدنظر قرار دهد که فشاری به مردم وارد نشود مثلا اگر ما در شهریور ۱۴۰۰ یک نسخه داشتیم که ۱۰۰ تومان بود و ۳۰ هزار تومان آن را بیمار پرداخت می‌کرد، در سال ۱۴۰۱ دولت باید با همکاری مجلس تدابیری اتخاذ کند که اگر آن نسخه ۱۰۰ تومانی ۶۰۰ تومان شده است، بیمار همان ۳۰ هزار تومان را پرداخت کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر ما بخواهیم این امر را انجام دهیم باید سهم فرانشیز ۳۰ درصدی بیمار در شهریور ۱۴۰۰ را ۵ درصد در فروردین ۱۴۰۱ کاهش دهیم لذا در این صورت است که پرداختی از جیب بیمار کاهش پیدا کرده و یا تغییری نخواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اگر مسئولین مقداری منکر افزایش قیمت دارو بودند، گفت: با این حال سخنگوی دولت سیزدهم هم اعلام کرده که ما نه تنها ارز دارو را کم نکردیم که ارز را هم تخصیص داده ایم، اما واقعیات جامعه نشان از شرایط دیگری دارد.

این نماینده مجلس بیان داشت: البته اگر ارز دارو حذف نشده و دارو گران شده، این دیگر فاجعه است.

بندپی اظهار کرد: عمده‌ترین علت در زمینه افزایش قیمت دارو نظارت دولت در این بخش است لذا نه‌تنها در این کالا در کالاهای دیگر هم شرایط بدین نحو است بنابراین اگر ما با چهار مورد از متخلفین گرانی در بازار کالا و دارو را برخورد کنیم متخلفین قطعاً مابقی حساب خود را خواهند کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مصمم است تا بیشتر از آن که به تصویب قوانین زائد که کم هم نیستند بپردازد، به بال نظارتی خود توجه بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۶٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha