۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
۱۴۰پروانه استاندارد واحدهای تولیدی استان سمنان ابطال یا تعلیق شد
طی سال ۹۸؛

۱۴۰پروانه استاندارد واحدهای تولیدی استان سمنان ابطال یا تعلیق شد

سمنان - مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: در سال گذشته ۲۲۰ پروانه استاندار ویژه واحدهای تولیدی در سطح استان تمدید و ۱۴۰ پروانه اجباری و تشویقی از سوی کارشناسان استاندارد ابطال و یا تعلیق شدند.

عباس رستمی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره عملکرد استاندارد استان سمنان طی سال ۹۸ در زمینه تمدید پروانه‌های استاندارد بیان کرد: در زمینه پروانه استاندارد اجباری در سال ۹۸ شاهد تمدید ۲۲۰فقره پروانه برای واحد های تولیدی در شهرستان‌های استان بودیم که این امر با تلاش همکاران ما در سازمان استاندارد صورت گرفت.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی استان سمنان در صورتی پروانه اجباری‌شان را می‌توانستند تمدید کنند که در بازرسی و نمونه برداری‌ها از تولیداتشان موفق عمل کرده و عدم انطباق در کالاها با استانداردهای تعریف شده از سوی سازمان استاندارد کشور حداقل باشد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان بیان کرد: تطبیق ویژگی‌های تولیدات با استانداردها البته با جدیت از سوی کارشناسان استاندارد پیگیری می‌شود و در این راستا طی سال گذشته ۲۲ پروانه اجباری معادل ۱۰ درصد پروانه های تمدید شده، تعلیق و همچنین ۱۱۷ پروانه نیز کلاً باطل شدند چرا که نتوانستند امتیازات و شرایط لازم را کسب کنند.

رستمی با بیان اینکه تعلیق و ابطال ۲۲پروانه اجباری فرآورده‌های تولیدی و خدماتی، ابطال ۱۱۷ پروانه اجباری استاندارد و ابطال ۱۰ پروانه استاندارد تشویقی در سال گذشته نشان از جدیت همکاران و کارشناسان ما دارد، بیان کرد: رعایت استانداردها یکی از اصلی‌ترین مسائل قانونی در این اداره کل است و به همین دلیل شاهد ابطال و یا تعلق بیش از ۱۴۰ پروانه استاندارد در سال گذشته بودیم.

کد خبر: ۱۴٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha