۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۶
چرا شاخص سازها عقب ماندند؟ فرصتی برای تعویض یا خرید سهام
ارزیابی سناریوی رشد نمادها در فروردین؛

چرا شاخص سازها عقب ماندند؟ فرصتی برای تعویض یا خرید سهام

شاخص بورس در حال درجا زدن است برخی آن را فرصتی برای تعویض سهام خود می دانند بعضی هم آن را زمانی برای خرید سهام جدید ارزیابی می کنند، اما واقعیت های بازار سهام چیست؟

بازار؛ گروه بورس: شاخص بورس در حال درجا زدن است و بسیاری از سهامداران پیش بینی های متفاوتی از وضعیت بازار دارند، برخی آن را فرصتی برای تعویض سهام خود می دانند بعضی هم آن را زمانی برای خرید سهام جدید ارزیابی می کنند، اما واقعیت های بازار چیست؟

چرا شاخص سازها عقب ماندند؟ فرصتی برای تعویض یا خرید سهام

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل در حال تثبیت رو به بالا روی آخرین سقف فعلی خود است و به خاطر همین شاهد برتری تقاضا در سهام کوچکتر نسبت به بزرگتر بازار بودیم، به همین دلیل پیش بینی می شود که نمادهای کوچک بازار حداقل ۱۵ تا ۳۰ درصد می توانند رشد کنند تا شاخص این گروه به سقف کانال نزولی خود برسد.

چرا شاخص سازها عقب ماندند؟ فرصتی برای تعویض یا خرید سهام

در معاملات امروز شاخص کل مقداری ریسکی نشان داده و از آنجایی که هنوز زیر یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد قرار دارد بسیاری از سرمایه گذاران با احتیاط نمادهای شاخص ساز را می خرند، هر چند برخی نمادها مانند شستا در دقایق پایانی معاملات مثبتی را ثبت کرد اما در شرایط کنونی نمی تواند یک سیگنال ورود ایجاد کند زیرا پایانی این سهم منفی بسته شده و قدرت فروشنده ها در مقابل خریداران بیشتر بوده است.

فولادی ها و پتروشیمی ها هم همچنان درگیر بخشنامه عوارض صادراتی هستند و اگر قرار باشد این بخشنامه اجرا شود می تواند به طور میانگین افت ۱۰ درصدی برای سودسازی شرکت ها به همراه داشته باشد، همانطوری که نمادهای فولاد و فملی در گزارش خود اعلام کرده بود که این بخش نامه افتی ۸ و ۷ درصدی برای آنها به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر این دو غول فلزی کم کم به تابستان نزدیک می شوند و سهمیه بندی برق می تواند افت قابل توجهی در تولیدات این شرکت ها داشته باشد، بنابراین در روزهای آینده وضعیت معاملات حقوقی این سهم می تواند روند رشدی آن را در ماه های آینده ترسیم کند.

کد خبر: ۱۴۶٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha