۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
تورم موجود جدید نیست و ناشی از قبل است
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

تورم موجود جدید نیست و ناشی از قبل است

اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات گفت: بخشی از گرانی‌ها ناشی از تورم دولت قبل است که از آن‌ها به ما ارث رسیده است.

به گزارش بازار، احمد اصانلو در مراسم رونمایی از سامانه الکترونیکی (موبایلی) طرح و پیگیری شکایات تعزیرات سامانه ۱۳۵ افزود: ۸ راهبرد برای تعزیرات تعریف کردیم که دو مورد از این راهبردها در حال اجرایی و پیگیری است. این موارد تسریع دسترسی مردم به خدمات تعزیرات و هوشمند سازی تعزیرات و رسیدگی‌ها بود.

وی افزود: ارتقا و باز طراحی سامانه ۱۳۵ که امروز رونمایی می‌شود یکی از راهبردهایی است که در حال اجرا است.

رئیس سازمان تعزیرات ادامه داد: با اصلاح قانون نظام صنفی و قانون حمایت از مصرف کنندگان، اختیارات نظارت بر بازار و کشف تخلفات در حوزه بازار از تعزیرات سلب شده است که به لحاظ قانونی این سازمان به یک مرجع رسیدگی به تخلفات منحصر شده است و کشف تخلف به اصناف واگذار شده است.

وی گفت: در واقع با اصلاح قوانین تعزیرات به مرجع رسیدگی به تخلفاتی که سایر مراجع گزارش می‌دهند، تبدیل شده است.

اصانلو گفت: این در حالی است که مردم انتظاراتشان همان انتظارات قبل از اصلاح قوانین است. مردم انفعالی که در حوزه نظارت در بازار وجود دارد به تعزیرات منتسب می‌کنند.

وی ادامه داد: البته تنها ظرفیت قانونی که برای حضور سازمان تعزیرات در میدان نظارت ماده ۱۹ آئین نامه تعزیرات است طبق این ماده تعزیرات می‌تواند شعب سیار اختصاص دهد که این مهم در معیت بازرسانی است که وظیفه نظارت در قالب گشت‌های مشترک را بر عهده دارند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: یکی دیگر از چالش‌های تعزیرات این است که تخلفات بالای یک میلیون از حوزه رسیدگی تعزیرات به هیأت صنفی محول شده است.
وی گفت:سازمان تعزیرات در حالی با این چالش‌ها مواجه است که انتظارها از این سازمان طور دیگری است.

اصانلو به ضرورت اصلاح چارت تعزیرات اشاره کرد و گفت: سازمان تعزیرات به لحاظ امکانات و عده و عده در بدترین شرایط به سر می‌برد. از حیث رسیدگی به تخلفات هم نواقصی داشتیم که در صدد رفع آن‌ها هستیم.

وی گفت: ضمن اینکه اینکه بخشی از گرانی‌ها ناشی از تورم دولت قبل است و گرانی‌های امروز و تورم موجود ناشی از تورمی است که مربوط به گذشته و دولت قبل است و از آن‌ها به ما به ارث رسیده است.

کد خبر: ۱۴۵٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha