۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
۷ پروژه محرومیت زدایی در میامی انجام می‌شود
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

۷ پروژه محرومیت زدایی در میامی انجام می‌شود

میامی- عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: هفت پروژه محرومیت زدایی در شهرستان میامی در دست اجرا است که بخش اعظم آن راه‌های روستایی برای ارائه خدمات به روستاها محسوب می‌شود.

امیر عمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه نشست کمیته برنامه ریزی میامی با بیان اینکه یکی از پروژه های قدیمی حوزه راه سازی میامی، محور عباس آباد _کاهک بود که از سال ۹۱ آغاز شده و به دلیل عدم تخصیص اعتبارات نیمه تمام رها شده بود، تاکید کرد: این محور دو نقطه تصادف خیز داشت و دغدغه مهم مردم بود که قریب ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد و جزء اولین پروژه های سفر بود که در استان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه بارش های سیل آسای سنوات گذشته موجب انسداد محور تهران - مشهد می شد و مشکلاتی برای زوار رضوی و مسافران به وجود می آورد که با افتتاح این پروژه این مشکل رفع شده است، تاکید کرد: پروژه سفر رئیس جمهور به استان سمنان، راه میامی - جیلان - کلاته خیج بود که ۳۰ میلیارد تومان در سفر هفئت دولت و ۲۰ میلیارد تومان در سال۱۴۰۱ برای آن مصوب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه این پروژه به دلیل اهمیت زیاد در پروژه های طرح محرومیت زدایی نیز تعریف شد و هفت کیلومتر آن تا کنون به بهره برداری رسیده و هفت کیلومتر دیگر آن تا تیرماه به امید خدا به بهره برداری خواهد رسید، تاکید کرد: ۱۴ کیلومتر دیگر این پروژه از سمت شاهرود در دهه فجر کلنگ زنی شده است.

عمیدی با اشاره به اینکه برای پروژه عباس آباد کاهک ۱۱میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان اعتبار نقدی جذب و به حساب اداره کل واریز شده است، ابراز داشت: مسئله تامین زمین برای نهضت ملی مسکن نیز مورد توجه ما بوده است که در این حوزه هفت هزار و ۲۲۳ واحد مسکن در استان می بایست ساخته شود.

وی با بیان اینکه ۱۹.۲ هکتار زمین مورد نیاز برای شهرستان میامی با تاکید استانداری در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی مصوب و ما آمادگی داریم که پروژه نهضت ملی مسکن را با مشارکت مردم بعنوان متقاضی آغاز کنیم، ابراز داشت: ۶۸۹ نفر متقاضی برای نهضت ملی مسکن در شهر میامی ثبت نام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه درخواست ۱۱۸ نفر در میامی رد و یا از ادامه کار منصرف شده اند، افزود: ۶۱ مورد پرونده در میامی تکمیل و با واریز مبلغ ۴۰ میلیون مراحل اولیه نهضت آغاز خواهد شد همچنین باید گفت در سطح شهرستان میامی هفت پروژه از پروژه های محرومیت زدایی خواهیم داشت که بخش عمده آنها راه سازی است.

عمیدی با بیان اینکه در میامی هفت پروژه به طول ۴۸ کیلومتر در دست اقدام است که مناقصات ان انجام شده و ۱۲ کیلومتر هم در دست اجرا قرار دارد، گفت: این طرح ها شامل پروژه راه فرومد - شفیع آباد و جاده محمد آباد پل ابریشم است.

کد خبر: ۱۴۵٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha