۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
سهم یک درصدی گیلان از شرکت های دانش بنیان کشور
استاندار گیلان مطرح کرد

سهم یک درصدی گیلان از شرکت های دانش بنیان کشور

رشت- استاندار گیلان سهم گیلان را از شرکت های دانش بنیان در کشور یک درصد ذکر کرد و گفت: این درحالیست که فارغ التحصیلان زیادی در استان وجود دارند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی از اختصاص۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه سد پلرود و ۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه خانه طول‌لات خبر داد و گفت: برای تکمیل تصفیه خانه با توجه به اعتباراتی که تخصیص یافته، مشکلی وجود ندارد بنابراین تاخیر در روند ساخت آن پذیرفتنی نیست.

وی اضافه کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن گیلان و پروژه آزادراه اختصاص دادیم تا با تکمیل فازهای دوم و سوم راه آهن در راستای تعامل تجاری با کشورهای همسایه، ارزآوری و اشتغال زایی حرکت کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: در جهت تحقق شعار تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در گیلان، ۷۵ میلیارد تومان اعتبار هم برای ایجاد دهکده دانش بنیان گیلان اعتبار اختصاص یافت.

استاندار گیلان با بیان اینکه هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و سهم گیلان از این حیث تنها یک درصد است افزود: گیلان فارغ التحصیلان بسیار زیادی دارد و باید از نیروهای علمی خود بهترین استفاده برده شود.

عباسی از تخصیص یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکلات آب آشامیدنی خبر داد و اظهار داشت: سد سفید رود امسال با کاهش حجم قابل توجهی آب مواجه است بنابراین دستور دادیم برای مدیریت آب قرارگاه مرکزی در شهرستان ها ایجاد شود.

لایروبی آب بندان ها برای کشاورزی
وی لایروبی آب بندان ها و آماده سازی سردهنه ها برای انجام کار کشاورزی را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت: به فرمانداران و مسئولان تکلیف کرده ام از مزارع بازدید میدانی داشته باشند و نباید هیچ کشاورزی که برای رفع مشکل به فرمانداری یا هر نهاد دیگری مراجعه می کند، مورد بی توجهی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه کالاهای اساسی و آرد به اندازه کافی بین نانوایی‌ها توزیع شده، ادامه داد: هیچ کالایی نبایستی بدون نظر ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت داشته باشد.

استاندار گیلان ورود بیش از شش میلیون نفر مسافر نوروزی به گیلان را مورد اساره قرار داد و عنوان کرد: تلاش کردیم کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم به خوبی در استان توزیع شود.

عباسی تغییرات قیمت گوشت قرمز را موضوعی کشوری خواند و با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان پایش های مستمری در این حوزه‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای حدود ۵۰ درصد افزایش یافته و تسهیلاتی هم در اختیار چایکاران و صاحبان کارخانجات چایسازی قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: تحولی در بخش کشاورزی در حال انجام است به طوری که حدود هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این بخش اختصاص یافته و قرار است هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید و اشتغال اعطا شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha