۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
افزایش ۱۲.۶ درصدی فروش لوله و پروفیل سپنتا در سال ۱۴۰۰
بازار گزارش می دهد

افزایش ۱۲.۶ درصدی فروش لوله و پروفیل سپنتا در سال ۱۴۰۰

بر اساس آمار منتشره از سوی سامانه کدال، شرکت سپنتا توانسته طی یک سال مالی ۱۳ هزار و ۲۸۰ میلیارد و ۸۸۴ میلیون ریال انواع لوله و پروفیل به فروش برساند.  

بازار؛ گروه بورس: شرکت سپنتا، بر اساس صورت مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ که در سامانه کدال منتشر شده، توانسته ۱۳ هزار و ۲۸۰ میلیارد و ۸۸۴ میلیون ریال از فروش داخلی انواع لوله گالوانیزه، لوله سیاه و غیره کسب کند که این رقم نسبت به فروش مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۲.۶ درصدی به ۱۱ هزار و ۷۸۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال رسیده است. البته تعداد فروش این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، ۷۰ هزار و ۳۱۳ عدد بوده که نسبت به سال ۱۴۰۰ با کاهش قابل توجهی به ۴۹ هزار و ۶۵۶ عدد رسیده است.

بنابراین طی یک سال شرکت سپنتا توانسته یک هزار و ۴۹۳ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال تولید خود را افزایش دهد. البته بخش کمی از محصولات یعنی ۱.۶ درصد که ۲۲۳ میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال از فروش این شرکت را تشکیل می دهد تا پایان اسفند ۱۴۰۰ برگشت داده شده است.

همچنین در مقایسه تعداد تولید انواع لوله توسط این شرکت در دو سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ می توان به این موضوع پی برد که طی یک سال گذشته حجم تولید این شرکت به صورت قابل توجه کاهش یافته است؛ به طوری که در سال ۱۴۰۰ تولید انواع لوله گالوانیزه ۱۶ هزار و ۹۰۷ عدد، لوله سیاه ۳۰ هزار و ۸۰۱ عدد و سایر تولیدات نیز یک هزار و ۸۹۹ عدد بوده است که این رقم در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ در تولید لوله گالوانیزه ۱۷ هزار و ۶۵۸، در لوله سیاه ۴۸ هزار و ۷۵۷ و در سایر تولیدات شرکت ۳ هزار و ۸۸۷ عدد بوده است.

شایان ذکر است مجموعه سپنتا به عنوان یکی از تامین کنندگان و همچنین تولید کنندگان ملی در صنعت لوله و پروفیل فولادی کشور شناخته می شود که پس از ۶۰ سال فعالیت مستمر حتی با وجود تحریم های ظالمانه بین المللی همچنان در جهت تولید محصولات ملی فعالیت دارد و دست از تولید نکشیده است.

کد خبر: ۱۴۵٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha