۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۹
جذب ۲۱ هزار نیروی آموزش‌دیده در استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

جذب ۲۱ هزار نیروی آموزش‌دیده در استان بوشهر

بوشهر- دوراهکی مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از جذب ۲۱ هزار نیروی آموزش‌ دیده فنی و حرفه‌ای در استان خبر داد.

عبدالمجید دوراهکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مرکز فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در راستای ارائه آموزش‌های تخصصی به جوانان استان به منظور ایجاد اشتغال پایدار نقشی تاثیرگذار دارد و این مسئولیت در سال جاری سنگین‌تر است.

وی افزود: پارس جنوبی و نیروگاه هسته‌ای از مهم‌ترین مراکز اشتغال برای جوانان بومی استان هستند و در سنوات گذشته، تاکید فراوانی بر استفاده از جوانان متخصص شده که فنی و حرفه‌ای در این مسیر به شکل هدفمند گام برمی‌دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: بیش از ۳۵ هزار نفر در یکسال اخیر در مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای استان آموزش تخصصی دیده‌اند و به بازار کار فرستاده شدند.

دوراهکی از جذب ۲۱ هزار نفر نیروی آموزش‌دیده در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از مجموع ۳۵ هزار جوان آموزش دیده در استان، ۶۰ درصد یعنی ۲۱ هزار نفر در شرکت‌ها و موسسات دولتی و خصوصی مشغول به کار شده‌اند.

وی یادآور شد: سطح کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رشد محسوسی داشته و این امر در جذب و اشتغال آموزش‌دیدگان بسیار موثر بوده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نوع حرفه در مراکز دولتی و خصوصی استان، آموزش داده شده که ۲۳۰ نوع حرفه در مراکز خصوصی و مابقی در مراکز دولتی، آموزش داده شده است.

کد خبر: ۱۴۵٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha