۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
تزریق گاز مازاد به چاه‌های نفت و گاز / ویروس کرونا تعمیرات پارس جنوبی را یک ماه به تعویق انداخت
مدیر عامل دیسپاچینگ شرکت ملی گاز در پاسخ به بازار:

تزریق گاز مازاد به چاه‌های نفت و گاز / ویروس کرونا تعمیرات پارس جنوبی را یک ماه به تعویق انداخت

مازاد تولید بیشتر شد، ذخیره سازی را افزایش دادیم

مدیر عامل دیسپاچینگ شرکت ملی گاز با بیان اینکه مازاد گاز تولیدی در کشور به چاه‌های نفت و گاز تزریق می‌شود، ادامه داد: برای کاهش تجمع‌ها، تعمیرات اساسی در پارس جنوبی یک ماه به تعویق افتاده و همین مساله موجب شده با اضافه تولید و ذخایر بیشتری مواجه باشیم.

خبرگزاری بازار- مهدی جمشیدی دانا مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز در گفتگو با بازار، تولید گاز کشور را حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرده و افزود: از این حجم تولید ۳۵۰ میلیون مترمکعب آن در بخش خانگی و تجاری،۱۵۰ میلیون لیتر در نیروگاه‌ها و ۱۲۰ میلیون لیتر آن در صنایع مصرف می‌شود.

به گفته او، در روزهای نخست فروردین حدود ۴۱۱ میلیون مترمکعب گاز دربخش خانگی و تجاری سوخت می‌شد که نشان دهنده افت حدود ۶۰ مییون مترمکعبی مصرف در این بخش است.

مدیرعامل دیسپاچینگ شرکت ملی گاز همچنین در پاسخ به این سوال که آیا رکود صنایع، منجر به کاهش مصرف گاز در نیروگاه‌ها و صنایع شده است، گفت: عمده گاز تحویلی ما مربوط به صنایع مادر همچون فولاد، مس و پتروشیمی‌است که هیچ تغییری در روند کاری آنها و گاز تحویلی به آنها ایجاد نشده است.

او با بیان اینکه اضافه تولیدی که این روزها داریم به چاه‌های نفت و گاز تزریق می‌شود، گفت: بر اساس برنامه روزانه باید ۲۰ میلیون مترمکعب گاز به مخازن ذخیره سازی شوریجه سرخس و سراجه قم تزریق شود و این ذخایر را از اوایل آذر برداشت می‌کنیم.

جمشیدی دانا همچنین گفت: برای جلوگیری از تجمع، تعمیرات اساسی در پارس جنوبی با یک ماه تاخیر آغاز می‌شود و همین مساله موجب شده که مازاد تولید و سطح ذخایرمان امسال بیشتر باشد.

کد خبر: ۱۴٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha