۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
منطقه ویژه اقتصادی اترک با مشکل تامین انرژی مواجه است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان:

منطقه ویژه اقتصادی اترک با مشکل تامین انرژی مواجه است

گنبدکاووس - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۲۲ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک هزار هکتاری اترک هزینه شده اما این منطقه ویژه اقتصادی همچنان با مشکل تامین انرژی مواجه است.

حجت اله خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در ۱۰ سال گذشته بیش از ۲۲ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های اترک هزینه شد و تلاش کردیم ظرف دو سه سال گذشته مشکل تامین انرژی این منطقه ویژه اقتصادی را حل کنیم.

وی بیان کرد: در دو سه سال گذشته شبکه برق، شبکه آب داخلی، حفر چاه، فیبر نوری، خط انتقال گاز، سند مالکیت، آسفالت معابر و روشنایی شهرک هزار هکتاری اترک تامین شد.

خلیل زاده ادامه داد: هرچند این منطقه از سال ۱۳۸۸ وارد فاز اجرایی شده اما همچنان با مشکل تامین انرژی در آن مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان به تشریح دلیل رونق پیدا نکردن منطقه ویژه اقتصادی اترک پرداخت و بیان کرد: هرچند در دو سه سال اخیر ۳۰ قرارداد سرمایه گذاری در اترک منعقد شده اما همچنان محدودیت پذیرش واحد آب بر در اترک وجود دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون زیرساخت‌های ۲۵۰ هکتار از وسعت هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی اترک تامین شده است، تصریح کرد: در منطقه ویژه اقتصادی اترک در حال حاضر یک واحد بهره‌بردار و دو سه واحد در حال ساخت و با زمین به تعدادی از سرمایه‌گذاران واگذار شده و ماهم درصدد حل مشکلات انرژی این منطقه اقتصادی هستیم.

خلیل زاده از منطقه ویژه اقتصادی اترک به عنوان شناسنامه و فرصت آینده استان گلستان نام برد و خاطرنشان کرد: استاندار محترم هم اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات آن دارند و در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان اختصاص حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پست ۲۳۰ اینچه برون و تامین انرژی این شهرک مصوب شده است.

کد خبر: ۱۴٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha