۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
عدم عرضه در سامانه فروش آرد کشور | قنادی های گلستان آرد ندارند
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان:

عدم عرضه در سامانه فروش آرد کشور | قنادی های گلستان آرد ندارند

گرگان- نعیمی، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان گفت: از نخستین روز سال جاری سامانه عرضه آرد برای صنایع آرد بر کشور بسته شده و قنادی‌ها و نانوایی آزادپز با مشکل مواجه شدند.

علی نعیمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قنادان و تولیدکنندگان نان فانتزی و نان آزاد با مشکل مواجه شدند، اظهار کرد: در حال حاضر اغلب این مشاغل آرد مورد نیاز خود را ندارند.

وی عامل بستن سامانه فروش آرد را افزایش قیمت برشمرد و افزود: بهتر بود که پیش از بستن سامانه به صنایع جهت خریداری آرد مورد نیاز، اطلاع می‌دادند تا شاهد این آشفتگی در بازار آرد و نان نباشیم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان ادامه داد: افزایش قیمت آرد در روزهایی که هنوز ذخیره سال گذشته در انبارها موجود است قدری دور از انتظار بود.

به گفته وی، بستن سامانه بدون اطلاع قبلی و هماهنگی‌های لازم بازار کار دلالان و سودجویان را رونق بخشیده است.

نعیمی با بیان این نکته که مهم‌تر از موضوع روغن و شکر در حال حاضر مساله آرد است، افزود: احتمال افزایش برخی تخلفات نظیر فروش آرد دولتی هم در چنین شرایطی دور از انتظار نیست.

وی درباره گران فروشی نان در نانوایی آزاد و سوپر آزاد، گفت: چون آرد این بخش نرخ گذاری نشده نان آن هم قیمت مشخصی ندارد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان ادامه داد: در بخش نان روغنی هم با همین مشکل مواجه هستیم. درحالیکه قیمت نان روغنی آزاد پز ۳,۵۰۰ تومان پیش بینی شده در نانوایی‌ها به مبلغ پنج هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی در خاتمه یادآور شد: برابر با مصوبه شورای آرد و نان استان نانوایی‌های دولتی هم منعی در پخت نان روغنی ندارند اما اولویت آنها باید پخت و عرضه نان آبی باشد.

کد خبر: ۱۴۵٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha