۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
رشد قارچ‌گونه و رهاشده واحدهای جمع آوری ضایعات در همدان
فرماندار همدان اعلام کرد:

رشد قارچ‌گونه و رهاشده واحدهای جمع آوری ضایعات در همدان

همدان - فرماندار همدان رشد قارچ‌گونه و رهاشده واحدهای جمع آوری ضایعات را از جمله معضلات شهر همدان برشمرد و گفت: باید بستر فعالیت قانونمند این افراد مهیا شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان؛ محمدعلی محمدی در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان همدان با اشاره به تغییر نگاه مردم به مباحث زیست‌محیطی اظهار کرد: بسیاری از مردم و گروه‌های مردم نهاد نسبت به مسایل زیست محیطی حساس و مطالبه‌گر هستند.

وی با بیان اینکه در اجرای هر طرح و فعالیتی باید موارد زیست‌محیطی مورد بررسی و ملاحظه قرار گیرد، عنوان کرد: متوقف کردن و جلوگیری از فعالیت‌های اقتصادی راحت‌ترین اقدام و به نحوی پاک کردن صورت مسئله است و انتظار می رود در برخورد با این مقوله با ملاحظه همه جوانب به دنبال حل مسئله و راهکارهای برتر باشیم.

فرماندار شهرستان همدان رشد قارچ‌گونه و رهاشده واحدهای جمع آوری ضایعات را از جمله معضلات موجود در شهر همدان دانست و افزود: شهرداری در راستای جمع آوری و ساماندهی پسماند مسئولیت مستقیم دارد اما در وضعیت فعلی علاوه بر مشکلات این حوزه شاهد آلودگی‌های زیست محیطی و بصری، ساخت و سازها و فعالیت های غیر مجاز تعداد قابل توجهی از واحدهای ضایعاتی هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی نهادهای ذیربط در راستای جانمایی و انتقال واحدهای ضایعاتی اظهار کرد: با توجه به معیشت شاغلان این بخش اول باید بستر فعالیت قانونمند آنها فراهم و در کنار این موضوع از توسعه ضایعاتی ها با وضعیت فعلی جلوگیری شود.

محمدی افزود: با هماهنگی دستگاه قضایی در راستای تسهیل و تسریع در ساماندهی واحدهای ضایعاتی باید اقدام مشترک حقوقی نهادهای ذیربط در دستور کار قرار گرفته و جمع آوری و برخورد قانونی با واحدهای غیر مجاز انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha