۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ۲۴۰۰ شغل خرد و خانگی در استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

حمایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ۲۴۰۰ شغل خرد و خانگی در استان همدان

همدان - چهاردولی، معاون مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در همدان از حمایت و ایجاد دو هزار و ۴۰۰ شغل خرد و خانگی در شهرستان های استان همدان خبر داد.

علی چهاردولی در گفتگو با بازار با بیان اینکه در بحث اشتغالزایی در استان همدان تاکنون حدود دو هزار و ۴۰۰ شغل خرد و خانگی ایجاد شده است، گفت: این مشاغل در ۲۰ رسته شغلی از جمله آرایشگری، سوپرمارکت، سبدبافی، پرورش دام سبک و سنگین و مشاغل خدماتی است.

معاون مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در همدان گفت: مشاغل خرد و خانگی در شهرستان های نهاوند، تویسرکان، ملایر، کبودرآهنگ، تویسرکان و اسدآباد ایجاد شده است.

استان همدان زیر طرح اشتغال خرد روستایی بنیاد برکت خواهد رفت
وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ها حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات چهاردرصدی و برای هر رسته ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت شد، ادامه داد: در سال جاری استان همدان زیر طرح اشتغال خرد روستایی بنیاد برکت خواهد رفت.

چهاردولی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری ۲۹۰ هکتار از اراضی دیم استان همدان در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان همدان زیر کشت رفته است، افزود: هدف از این طرح توسعه کشت در اراضی آیش با رعایت تناوب زراعی، تغییر روش سنتی به سمت کشاورزی حفاظتی در اراضی دیم و در نهایت افزایش تولید در واحد سطح است.

معاون مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در همدان اضافه کرد: سال گذشته ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی استان همدان زیر طرح جهش تولید رفت که امسال به ۲۹۰ هزار هکتار افزایش یافت.

وی با بیان اینکه آخرین متدهای کشاورزی در دیمزارها اجرا می شود، گفت: طرح به نحوی تدوین شده که طی پنج سال در بیشترین سطح آیش محصولات موردنیاز کشت شود.

اعتبار طرح جهش تولد در دیمزارها حدود ۷۵ میلیارد تومان است و ۵۰ میلیارد تومان از آن تسهیلات چهاردرصدی برای خرید ادوات دنباله بند کشاورزی است

وی محصولات این طرح را جو، گندم، نباتات علوفه ای و دانه های روغنی عنوان کرد و گفت: اعتبار طرح حدود ۷۵ میلیارد تومان است و ۵۰ میلیارد تومان از آن تسهیلات چهاردرصدی برای خرید ادوات دنباله بند کشاورزی است.

چهاردولی با اشاره به اینکه در این طرح حدود ۲۱۷ هزار هکتار گندم و ۷۳ هزار هکتار نباتات علوفه ای، روغنی و جو حمایت می شوند، عنوان کرد: همچنین ۲۳۰ نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی با ما همکاری کرده و ۳۵ مرکز خدمات کشاورزی، ۱۰ شهرستان، ۸۰۸ روستا و ۱۸ هزار و ۵۵۰ نفر از کشاورزان از این طرح استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح از زمان کاشت، داشت و برداشت توسط ناظرینی از کارشناسان جهاد کشاورزی حمایت، بررسی و نظارت شده و امور بیمه ای، تحویل کود، سم و ادوات کشاورزی نیز به آن ها دنبال می شود، گفت: مقرر شده در استان همدان ۵۹۳ دستگاه دنباله بند ادوات کشاوری به صورت تسهیلات چهار و پنج ساله به کشاورزان پرداخت شود که تاکنون حدود ۱۴.۵ میلیارد تومان جذب و ۱۴۴ دستگاه خریداری و تحویل کشاورزان شده و الباقی نیز در دستور کار ستاد قرار دارد.


کد خبر: ۱۴۵٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha