۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
آیا صف خرید پالایشی ها ماندگار است؟
بازار گزارش می دهد؛

آیا صف خرید پالایشی ها ماندگار است؟

قیمت نفت در حالی دوباره روندی صعودی گرفته که انس طلا هم به مرز ۲ هزار دلار نزدیک شده و این مساله می تواند حکایت از نااطمینانی سرمایه گذاران به سیاست گذاری دولت ها باشد.

بازار؛ گروه بورس: برخی از فعالان بازار سرمایه در نقد افزایش تقاضا برای سهام پالایشی ها بعد از جنگ روسیه و اوکراین تاکید کردند که رشد کوتاه مدت قیمت نفت عامل موثری برای سودسازی پالایشگاهی ها نیست به همین دلیل نباید بحران اوکراین به ابزاری برای نوسان گیری ها در بورس تبدیل شود. البته قیمت نفت از زمان آغاز جنگ اوکراین در یک مرحله از مرز ۱۲۰ دلار هم گذشته بود، اما دوباره با عرضه ذخیره استراتژیک آمریکا در بازار جهانی قیمت نفت نزولی شد و حالا بعد از برخورد با کف حمایتی ۱۰۰ دلار روندی صعودی گرفته و در ۱۰۵ دلار هم تقاضای بالای وجود داشت.

آیا صف خرید پالایشی ها ماندگار است؟

قیمت نفت در حالی دوباره روندی صعودی گرفته که انس طلا هم به مرز ۲ هزار دلار نزدیک شده و این مساله می تواند حکایت از نااطمینانی سرمایه گذاران به سیاست گذاری دولت ها باشد و از طرف دیگر روسیه با محدود کردن صادرات خود عملا استراتژی خود در اوکراین را تغییر داده و از جنگی کوتاه مدت به جنگی فرسایشی تغییر موضع داده است، به همین دلیل این وضعیت می تواند به موج جدیدی از گرانی ها تبدیل شود.

در حال حاضر یکی از عواملی که می تواند در افزایش سود شرکت های پالایشی تاثیر بگذارد افزایش پلکانی عوارض صادراتی است و این به معنی کاهش سود شرکت ها در صورتی که محصولات با فرآوری پایین تر به بازارهای خارجی صادرات داشته باشند.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha