۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۱
رشد اقتصادی و اشتغالزایی در گروی توسعه امور زیربنایی و عمرانی
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

رشد اقتصادی و اشتغالزایی در گروی توسعه امور زیربنایی و عمرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: درآمدهای حاصل از فروش دارایی‌های کشور مانند نفت، باید صرف کارهای زیربنایی و توسعه ای شده که موجب رشد سرمایه‌گذاری، افزایش اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری، با اشاره به ضرورت توجه به توسعه امور زیربنایی و عمرانی کشور، گفت: بر اساس علم بودجه بندی درهمه کشورها، منابع طبیعی یا دارایی‌های یک کشور نباید صرف هزینه‌های جاری مانند پرداخت حقوق و دستمزد، تعمیر و نگهداری و یا نگهداشت وضع موجود شود. به عنوان مثال نفت دارایی کشور بوده و به همه مردم تعلق دارد و نباید صرف هزینه‌های جاری شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه درآمد حاصل از فروش دارایی باید صرف مسائل زیربنایی و توسعه‌ای شود، عنوان کرد: دارایی باید به دارایی تبدیل شده و هزینه های جاری کشور باید از درآمدهای جاری مانند مالیات، عوارض و ... پرداخت شود. در غیر این صورت سرمایه گذاری در کشور حاصل نمی‌شود.

وی افزود: بنابر این اگر درآمد حاصل از فروش دارایی به راهسازی، توسعه حمل و نقل عمومی و جاده‌ای و زیرساخت های اقتصادی تبدیل شد، دارایی‌های جدیدی به کشور اضافه شده که درنهایت موجب توسعه و رفاه مردم می‌شود؛ لذا دولت‌ها و باید به این امر توجه کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در بیاناتشان خود به این موضوع اشاره کردند که اگر گشایشی حاصل شد، درآمدهای آن نباید صرف واردات بی‌رویه کالاهای غیر ضروری شود، بلکه باید صرف کارهای زیربنایی و توسعه ای شده که موجب رشد سرمایه‌گذاری، افزایش خدمات، رشداشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری می‌شود که در اثر آن ضمن ثبات سرمایه اجتماعی شاهد کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی می‌شویم بنابراین همه ما معتقدیم که این امر باید رخ دهد.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha