۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
افزایش کوتاه مدت سطح تقاضا در بازارهای مالی
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش کوتاه مدت سطح تقاضا در بازارهای مالی

روز گذشته شاخص تورمی قیمت مصرف کننده آمریکا اعلام شد، که نشان می داد شتاب رشد تورم تا حدودی کاهش داشته است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- روز گذشته شاخص تورمی قیمت مصرف کننده آمریکا اعلام شد، که نشان می داد شتاب رشد تورم تا حدودی کاهش داشته است، اما همچنان روند صعودی تورم ادامه دارد. ضمن اینکه چین تا حدودی محدودیت های کرونایی را کاهش داده و این موضوع موجب افزایش کوتاه مدت سطح تقاضا در بازارهای مالی شده است، اما همچنان در شاخص های سهام آمریکا، در میان مدت روند نزولی بر قرار است. شاخص داوجونز، از نظر تکنیکالی، در محدوده حمایتی ۳۴۲۰۰ واحدی در نوسان است و واکنش به این محدوده، تعیین کننده خواهد بود.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، کاهش محدودت های کرونایی در چین، و ادامه درگیری ها میان روسیه و اوکراین، موجب برگشت قیمت از محدوده ۱۰۰ دلاری شده است. از نظر تکنیکالی، احتمال برگشت قیمت به موج صعودی تقویت شده است. از نظر فاندامنتالی، هر چند همچنان شرایط تحریم های سوختی بر علیه روسیه می تواند موجب افزایش قیمت سوخت و نفت خام شود، اما اوپک و سازمان بین المللی انرژی، برآورد تقاضا برای نفت خام را در سال ۲۰۲۲ کاهش داده اند، و این موضوع می تواند در میان مدت موجب حرکات اصلاحی و نزولی قیمت شود.

۳️- در بازار طلا، با افزایش سطح ریسک پذیری در بازار های مالی، سطح تقاضا برای طلا افزایش داشته و قیمت مقاومت ماژور ۱۹۶۵ دلاری را شکسته و احتمال اول در کوتاه مدت و میان مدت، ادامه روند صعودی خواهد بود.

۴️- در برابری دلار به ین ژاپن، قیمت مقاومت و سقف تاریخی نزدیک به بیست سال اخیر را در قیمت ۱۲۵.۸۶ شکسته و احتمال صعود قیمت در میان مدت افزایش یافته است. در کوتاه مدت احتمال پولبک و اصلاح قیمتی و زمانی وجود دارد.

۵️- در برابری یورو به دلار، قیمت در ادامه روند نزولی به کف تاریخی دو ساله در محدوده ۱.۰۸۰۶ رسیده و واکنش به این محدوده برای تعیین روند میان مدت قیمت تعیین کننده خواهد بود. احتمال واکنش اصلاحی در کوتاه مدت وجود دارد، اما در میان مدت، احتمال اول همچنان ادامه روند نزولی است، که در صورتی که سطح ۱.۰۸۰۶ با اعتبار شکسته شود، این احتمال تقویت خواهد شد. ضمن اینکه اخبار امروز از شاخص ماهانه تورمی قیمت تولید کننده آمریکا می تواند بر این روند تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha