۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
کارگروه پیگیری زمین خواری در شهر جدید پردیس تشکیل شد| ۱۰۰۰ هکتار اراضی در دست اقدام قضایی
نماینده وزیر در شورای حقوق بیت‌المال در گفتگو با بازار:

کارگروه پیگیری زمین خواری در شهر جدید پردیس تشکیل شد| ۱۰۰۰ هکتار اراضی در دست اقدام قضایی

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال از تشکیل کارگروهی برای بررسی پرونده های زمین خواری در شهر جدید پردیس خبر داد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: رشد قیمت مسکن در کلانشهرها به خصوص تهران از یک سو و افزایش میزان ساخت مسکن مهر در شهر جدید پردیس باعث افزایش قیمت مسکن و به خصوص زمین در این شهر شد. با رونق ساخت و ساز در این شهر و افزایش تقاضا، خرید مسکن در شهر جدید پردیس نیز برای خانه اولی ها به رویا تبدیل شد. و هجوم برخی سوداگران و دلالان به این شهر موجب شد تا قیمت مسکن و زمین در شهر جدید پردیس به یک شکل غیر قابل باوری رشد کند.

اما سوال این است که مافیای زمین در شهر جدید پردیس از کجا شکل گرفت؟ جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است که با آغاز پروژه مسکن مهر، مافیای زمین در برخی شهرهای جدید به خصوص پرند و پردیس به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی تهران شکل گرفتند.

او معتقد است که برای ما دغدغه است و همکاران ما در اقصی نقاط کشور افراد متعهد هستند. اما این نکته وجود دارد که یک مافیای زمینی وجود دارد که بعد از طرح مسکن مهر شکل گرفت.

دستور رئیس جمهور و تاکید رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی باعث شد تا بخش حقوق بیت المال وزارت راه و شهرسازی با آسودگی و فراغ بیشتری در پی این باشد تا پیگیر زمین خواری در شهر جدید پردیس باشد.

حسین معصوم نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در حالی از بازدید میدانی و تشکیل جلساتی بعد از بازدید رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و پیگیری دستور رئیس دولت برای رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری خبر داد که شنیده ها حاکی از این بود که کارگروهی در خصوص پیگیری زمین خواری و بررسی پرونده ها تشکیل شده است.

حسین معصوم نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» با اشاره به اینکه یک سری پرونده هایی است که از گذشته وجود داشته است و در حال حاضر مسیر قضایی را طی می کند گفت: یک سری پرونده زمین خواری هم وجود دارد که باید آغاز شود. یعنی پرونده هایی که از لحاظ ابعاد کیفری طرح شکایت می کند طبیعی است که همیشه هم وجود داشته است.

وی ادامه داد: در شهرهای جدید چون زمین داخل محدوده می شود و شهر ایجاد می شود قبلا شاید پردیس اصلا رونق و ارزشی نداشت و حتی زمانی که شهر نشده بود خیلی مورد اقبال مردم قرار نمی گرفت چون مشخص نبود که چه آینده ای خواهد داشت. اما حالا که سرمایه گذاری های کلانی صورت گرفته است و ساختار شهری و شهرسازی در آنجا شکل گرفته است طبیعتا قیمت زمین بالا رفته است.

معصوم خاطر نشان کرد: حال هر جا که این اتفاق رخ می دهد مورد طمع سوداگران و متخلفان قرار می گیرد. طبیعتا ما هم باید همگام با این مساله از لحاظ حقوقی خود را تجهیز و آماده کنیم و وارد پرونده ها شویم.

یک تعداد پرونده از گذشته بوده است و یک سری پرونده هایی که اختلافات ثبتی وجود دارد و پرونده هایی داریم که اختلافات حقوقی دارند. دستوری که رئیس جمهور داد و تاکیدی که وزیر راه و شهرسازی داشت ما با یک وضعیت جدیدی وارد این پرونده شدیم که امید است نتایج مطلوبی حاصل شود

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص نیست چه تعداد پرونده در خصوص زمین خواری در شهر جدید پردیس وجود دارد؟ گفت: یک تعداد پرونده از گذشته بوده است و یک سری پرونده هایی که اختلافات ثبتی وجود دارد و پرونده هایی داریم که اختلافات حقوقی دارند. دستوری که رئیس جمهور داد و تاکیدی که وزیر راه و شهرسازی داشت ما با یک وضعیت جدیدی وارد این پرونده شدیم که امید است نتایج مطلوبی حاصل شود.

گزارشی در حال حاضر حقیقتا ندارم در این پرونده هایی که مدیران حضور داشته باشند اما بلاخره هر امکانی وجود دارد و هیچ امکانی را نفی و رد نمی کنیم اما فعلا در رابطه با اینکه مدیری با این تخلفات حضور داشته باشد ما پرونده ای در این خصوص ندیده ایم

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد پای برخی مدیران کنونی و مدیران سابق در شهر جدید پردیس به این پرونده ها باز شود؟ گفت: من گزارشی در حال حاضر حقیقتا ندارم در این پرونده هایی که مدیران حضور داشته باشند اما بلاخره هر امکانی وجود دارد و هیچ امکانی را نفی و رد نمی کنیم اما فعلا در رابطه با اینکه مدیری با این تخلفات حضور داشته باشد ما پرونده ای در این خصوص ندیده ایم.

معصوم در پاسخ به این پرسش که اگر مدیر کنونی و یا سابقی در این خصوص با زمین خواری در شهر جدید پردیس در ارتباط باشد تفاوتی نخواهد کرد و با او برخورد خواهد شد؟ گفت: برای ما هیچ تفاوتی نخواهد داشت و اتفاقا ما سخت گیری بیشتری خواهیم داشت. از خودی ها و کسانی که خدای نکرده در ارتباط با زمین خواری در شهر پردیس باشند مطمئن باشید بیشتر سخت گیری خواهیم کرد و قاطعانه پیگیری خواهیم کرد.

گزارشی در خصوص اینکه مدیران تبانی کرده باشند و خودشان وارد معاملات غیر قانونی شده باشند ندیده ایم

وی ادامه داد: اما بنده تاکید می کنم گزارشی در خصوص این موضوع و اینکه مدیران تبانی کرده باشند و خودشان وارد معاملات غیر قانونی شده باشند ندیده ایم. اما به هر حال ما کار را شروع کرده ایم و ابتدای کار مستمر در پردیس حضور خواهیم داشت و کارگروهی را تشکیل دادیم و آنها خواهند آمد و بصورت مستمر دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر راه و شهرسازی را قاطعانه بدون هیچ کوتاهی و اغماضی دنبال خواهند کرد.

معصوم در پاسخ به این پرسش که میزان زمین خواری هایی که پرونده تشکیل شده است چقدر است؟ تاکید کرد: در پرونده‌هایی که در دست بررسی است بالای یکهزار هکتار اراضی در دست اقدام قضایی است.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمدکارکمند شرکت عمران پرپیس IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      1 1
      آقای معصوم تصور کنیم رییس جمهور و وزیر راه نمی آمدند و دستوری نمی‌دادند.آنوقت‌شماهم کمکتان نمیگزید و مطلقا پیگیری نمی‌کردید.همچون‌گذشته. راستی قبل از این اتفاق وبازدید اخیرتان؛آخرین‌بازدید‌قبلی از پردیس را اصلا بخاطر می آورید؟؟!!!!!