۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
وجود فرصت های لازم در بازار سرمایه برای کمک به تولید ملی کشور
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

وجود فرصت های لازم در بازار سرمایه برای کمک به تولید ملی کشور

بازار سرمایه می تواند هوشمندانه عمل کند و به سمتی پیش رود که زمینه ساز ایجاد ثبات اقتصادی باشد، همچنین این فرصت همچنان در کشور وجود دارد که منابع این بازار به سمت تولید ملی پیش برود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، «حمیدرضا صالحی»، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به مشکلات حاضر در مسیر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: با توجه به موضوع شعار سال و توجه رهبر معظم انقلاب به موضوع تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی باید مسایل و مشکلات موجود بر سر راه تولید مورد بررسی قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: در صورت تمرکز دولت در استفاده از راهکارهای بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای رفع موانع حاضر بر سر راه تولید، می توان گفت که همسو با شعار امسال حرکت شده و می‌توان به تحقق آن تا پایان سال جاری امیدوار بود.

صالحی تاکید کرد: با توجه به صحبت مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، شعارهای اعلام شده نباید فقط بر بیلبوردها نمایش داده شود بلکه باید نگاه‌ها به مساله تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین به صورت عملی در نظام اقتصادی کشور دیده شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به راه‌های دست یابی به موفقیت نسبی در زمینه تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی اشاره کرد و گفت: همه می دانند کشور ایران به لحاظ بنیادی و زیرساخت های اقتصادی دچار برخی از عقب ماندگی ها است و ممکن است اقتصاد ایران به دلیل عدم وجود رقابت پذیری، عدم شفافیت در وضعیت تراز تولید و مصرف در حوزه های مختلف، ایجاد تورم در کشور و نیز تحت تاثیر بی توجهی های صورت گرفته به موضوع نقدینگی با آثار مخرب و زیان‌باری همراه شود.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد مساله تولید در کشور باید به صورت اصولی و زیرساختی توجه ویژه ای به اقتصاد کلان صورت گیرد، افزود: مسایلی مانند استفاده از ارز چند نرخی، کنار گذاشته شدن اصل رقابت پذیری در اقتصاد کشور، مشکلات صادرات و عدم ارتباط بانکی با دنیا و عدم سرمایه گذاری خارجی زمینه ساز ایجاد آسیب جدی به تولید در کشور خواهند بود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع ومعادن ایران به وجود برخی از مشکلات در تولید کشور اشاره کرد و افزود: معطوف شدن نگاه ها به شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به عنوان یک امتیار تلقی شود؛ زیرا شرکت های دانش بنیان قادر به فعالیت در همه حوزه های مختلف تولید و خدمات خواهند بود و اقتصاد کشور را با پیشرفت و تحول همراه می کنند.

وی به کمک بازار سرمایه در بهبود فعالیت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اگر واحدهای تولیدی نتوانند نقدینگی مورد نیاز خود را از طریق بازار پول تامین کنند، باید برای تامین منابع مورد نیاز خود به سمت بازار سرمایه بروند.

صالحی با بیان اینکه بازار سرمایه می تواند هوشمندانه عمل کند و به سمتی پیش رود که زمینه ساز ایجاد ثبات اقتصادی باشد، اظهار داشت: اگر بازار سرمایه نسبت به این موضوع واقف باشد که تولید کننده با وضعیتی مثبت در بازار آینده روبرو است و می تواند محصولات خود را به خوبی به فروش برساند، پذیرای آن شرکت‌ها در بورس خواهد بود و از عرضه آنها در بازار سرمایه استقبال خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با تاکید بر اینکه بازار سرمایه هنوز نتوانسته ظرفیت خود را به سمت تولید و خدمات واقعی پیش ببرد، گفت: این فرصت همچنان در کشور وجود دارد که منابع بازار سرمایه به سمت تولید ملی پیش برود اما لازمه این اقدام آن است که ساز و کارهای تولید در ایران تا اندازه ای همانند دیگر کشورهای دنیا باشد.

کد خبر: ۱۴۵٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha